• Mikaelamini

    Ni som kan detta med ägglossning osv..

    Jo, det är såhär att jag ammar fortfarande min 10månaders en hel del men har fått tillbaka min mens.

    Den har kommit på dag 56, 38 och nu på dag 34. Har haft en eller två mens innan dessa också men hade ingen koll då.

    Ända sen mensen kom tillbaka så har den varit väldigt sparsam. Har inte känt av ägglossningen som jag brukade göra innan, förförra och förra månaden fick jag positivt äl-test flera gången under månaden, denna cykeln fick jag bara positivt 1 gång men inga äl-symtom FÖRUTOM på bim dagen, alltså ca 14 dagar efter positivt test och började blöda nu 4 dagar efter dom symtomen. Otroligt mycket flytningar, ont i äggstocken osv hade jag då. Hade dock inga test kvar så testade aldrig om jag hade ägglossning då.

    Hur hade ni tolkat detta? Att kroppen försöker ägglossa men inte lyckas och det sedan blir en väldigt sen ägglossning innan mens? Har man ägglossning alls eftersom mensen är så sparsam?

    Är tacksam för svar! Hatar att inte ha någon aning om vad som händer. :(

  • Svar på tråden Ni som kan detta med ägglossning osv..
  • Långbenopluto

    Mens får man varje månad, även om ÄL inte varit eftersom mensen är slemhinnan i livmodern som stöts ut.

    Din ÄL verkar vara ostabil, säkert pga amning samt att det inte var så länge sedan du fick barn.

Svar på tråden Ni som kan detta med ägglossning osv..