• Anonym (Naket på TV)

Naket och erotik som visats på de vanliga TV-kanalerna?

Vilka TV-program och TV-serier minns ni från 80 och 90-talet som gick på kanal 1-5 som innehöll naket eller erotik? Det var ju ganska sällsynt med såna program förstås, men ibland sändes det ju och det vore intressant att veta vilka det var.

Jag minns dessa lite vagt (växte upp på 80-90-talet) men har ingen aning om namnen på dem. Någon som vet?

1. Det var en serie som gick närmare midnatt på TV4 som var en halvtimme tror jag och hade 2-3 mindre avsnitt i varje, fast med helt skilda handlingar. Det var lite erotik och lite naket med men tror det var ganska mycket fokus på intressant handling också. 

2. Ett lite undervisande program som bara gick en gång och handlade tror jag om män som inte kunde få närhet av kvinnor och det var en kvinna som jobbade som detta att typ lära män att vara intima med kvinnor!? En hel del naket var det i den.

3. SVT1 eller 2 visade en teater som handlade om Adam och Eva där både mannen och kvinnan var topless, men hade ett lövverk framför könet och det var bara dem som var med tror jag.

4. TV4 visade nån slags teater vid flera tillfällen sent på kvällen, fast mer fokus på strippning och dans.

Minns ni några fler?

• Svar på tråden Naket och erotik som visats på de vanliga TV-kanalerna?
  • Anonym (Ugglan)

Raskens var lite bondskt hörullande.

Hemsöborna, nån otrohetsaffär eller så.

Fräcka fredag hade väl en del naket?

Fräcka fredag var ett TV-program som sändes på TV2 på fredagkvällarna 8 april?13 maj 1988 med sexologen Malena Ivarsson som programledare. Producent var Sixten Svensson. Totalt gjordes sex program. I programmen visades varje gång en erotisk kortfilm ur den franska serien Série rose. Wikipedia

• Anonym (Emanuelle)

En version av "Emanuelle" sändes ju på tv4 framåt natten när jag var yngre, detta måste ha varit tidigt 90-tal. Enormt upphetsande då, men idag hade det säkert inte varit naknare än Paradise Hotel ;)

• Litenmenhård

Jag minns en serie som gick när jag var ung som hette:"Hunger". Den var rätt erotisk. Tror den gick på kanal 5 i mitten av 90-talet eller något sånt.

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Aikido skrev 2020-09-05 18:45:24 följande:

Linus på linjen. Inte en tråd på kroppen.

Tillåt mig att skratta! Haha!
  • Litenmenhård

Ett annat tv-program som jag kom på nu var ju "Tutti Frutti", med bland andra Ulrika Eriksson, om jag inte minns fel och någon sliskig gubbe.

• Anonym (Ugglan)
    Litenmenhård skrev 2020-09-05 19:07:56 följande:

Ett annat tv-program som jag kom på nu var ju "Tutti Frutti", med bland andra Ulrika Eriksson, om jag inte minns fel och någon sliskig gubbe.

Ja herregud vilken pinsam sexist-kalkon det var. Var den inte ett köpt format från Italiens RAI eller, har för mig det?
  • Litenmenhård
    Anonym (Ugglan) skrev 2020-09-05 19:10:38 följande:
    Ja herregud vilken pinsam sexist-kalkon det var. Var den inte ett köpt format från Italiens RAI eller, har för mig det?
    Haha, ja, verkligen. Vet inte vart den kom ursprungligen ifrån, men den var plågsam att se på.
  • smulpaj01
    Litenmenhård skrev 2020-09-05 19:07:56 följande:

Nej nej, den var med några av mina bästa vänner dominika peczynski och Bruno wintzell.
  • Aniiee

Jag minns vag och letar fortfarande efter en film som gick på SVT, gissar sent 90-tal och förmodligen en sommar- eller vinterdag/kväll med i alla fall någon slags erotiskt-ish inslag. Det enda jag egentligen minns är att den var fransk och handlade om (kanske. De var med i alla fall) ett par homo-killar. Den ena var fotograf och hade i hemlighet plåtat sin kille (närbild i ansiktet) när han fick orgasm och sedan ställt ut bilderna på någon slags utställning. Den andra kilen blev sur när han fick veta det och drog och när han satt på tåget blev han irriterad (?) när han upptäkte att han tagit på sig den andra killen jeans, som var aningens för små.

Annars är jag nog både för ung och sett för lite svensk TV på 90-talet....

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (Naket på TV)
    smulpaj01 skrev 2020-09-05 20:38:49 följande:
    Nej nej, den var med några av mina bästa vänner dominika peczynski och Bruno wintzell.
    Aha du känner henne!? Jag hade inte TV3 dessvärre... Men det var ju inget fel på det programmet egentligen. Var det inte både män och kvinnor som strippade eller vad gjorde dem?
  • Anonym (Klarice)
    Anonym (Emanuelle) skrev 2020-09-05 18:52:17 följande:

En version av "Emanuelle" sändes ju på tv4 framåt natten när jag var yngre, detta måste ha varit tidigt 90-tal. Enormt upphetsande då, men idag hade det säkert inte varit naknare än Paradise Hotel ;)

Ah, jag minns denna! Så otroligt upphetsande som tonåring! Jag smög upp och tittade på något avsnitt när föräldrarna sov, hela tiden livrädd att de skulle vakna och upptäcka!
  • Anonym (Naket på TV)
    Anonym (Klarice) skrev 2020-09-05 23:55:33 följande:
    Ah, jag minns denna! Så otroligt upphetsande som tonåring! Jag smög upp och tittade på något avsnitt när föräldrarna sov, hela tiden livrädd att de skulle vakna och upptäcka!
    Haha ja det var samma här Skrattande Man var ju livrädd för det.
  • Litenmenhård
    Ja, så kanske det var!

• Anonym (Naket på TV)

Ingen som vet vad den erotiska serien som gick på TV4 närmare midnatt där det var små mindre fristående avsnitt i varje hette? Handlingen var helt olika i varje med olika skådespelare. 

• Litenmenhård

Ett program som jag gillade var:" Fråga Olle".

• Anonym (Ugglan)
    Litenmenhård skrev 2020-09-06 15:39:18 följande:

Ett program som jag gillade var:" Fråga Olle".

En kollega satt som klistrad då och recenserade varje program i detalj för oss vid fikabordet dagen efter.

Gav upphov till många skratt när man både hade en homofob och några pryda vid bordet, bara deras miner räckte för att jag skulle trilla under bordet av garv.
  • Litenmenhård
    Anonym (Ugglan) skrev 2020-09-06 15:43:27 följande:
    En kollega satt som klistrad då och recenserade varje program i detalj för oss vid fikabordet dagen efter.

Gav upphov till många skratt när man både hade en homofob och några pryda vid bordet, bara deras miner räckte för att jag skulle trilla under bordet av garv.
    Haha! Det kan jag tänka mig.
  • Anonym (A)
    Aikido skrev 2020-09-05 18:45:24 följande:
    Linus på linjen. Inte en tråd på kroppen.
Svar på tråden Naket och erotik som visats på de vanliga TV-kanalerna?