• Anonym (Kvinn­lig-22­årig)
    Sat 5 Sep 2020 23:03
    459 visningar
    6 svar
    6
    459

    Varför vill han inte?

    Jag och min sambo har varit tillsammans sen vi var 17, nu är vi 22. Den senaste tiden, ca 6 månader, har vi haft mindre och sämre sex. Och jag anser att det tär på förhållandet. Det känns som att jag försökt allt för att få honom att dels vilja ha sex med mig samt att han ska vilja ge mig njutning (något som han alltid varit väldigt mån om tidigare)

    Jag har provat prata om sex och förklara mina mest kinky fantasier, köpt leksaker och stämninghöjare, försökt förföra honom genom att exempelvis gå naken hemma, vara utan underkläder bland folk (för att han sagt det är sexigt),ta på honom, hångla upp honom samt hans...

    Men nu har vi kommit till den punkten att jag inte orkar försöka mer (då jag bara känner mig dålig och extremt osexig, när jag försöker och försöker men inget händer) vi har kommit överens om att han ska ta initiativ, med det gör han inte.

    Har någon något förslag om vad jag kan göra? För ett förhållande med dåligt sex är inget jag vill ha!

    Och om det är någon som identifierar sig till min sambos situation kan ni förklara varför ni inte vill ha sex?

  • Svar på tråden Varför vill han inte?
  • Sat 5 Sep 2020 23:14
    #1

    Känner igen mig och tyvärr handlar det i mitt fall om att jag inte längre var kåt på partnern. Upplever du att ni är kära och trivs tillsammans?

  • Sat 5 Sep 2020 23:26
    #2

    Hej!

    Först och främst vill jag säga vad tråkigt att ni hamnar i denna "onda spiral".

    Du säger från ditt perspektiv att du provat en massa saker, kåta upp, prata och tillmötesgå mannen med diverse saker.

    Jag måste nog säga att du provat det mesta för att tända honom. 

    Men jag tror du måste komma till roten av problemet. Han har tydligen inte tagit emot dina signaler på rätt sätt och kanske mår din partner dåligt? Har du frågar hur han mår? Har han det bra på jobbet, hemma eller är det något annat som gör att skon klämmer?

    Duka upp hans favoritmat, öl eller vin och ta hand om honom ordentligt en kväll. Han kommer såklart undra vad fasen som händer men var ärlig! Fråga hur han mår, vad han behöver och hur han känner inför sex?

    Kanske tänker han på saker som gör att sexlivet kommer i anda hand? Ekonomi kan vara en stor sak?

  • Anonym (Kvinn­lig-22­årig) Trådstartaren
    Sun 6 Sep 2020 00:15
    #3
    Man 78 skrev 2020-09-05 23:14:27 följande:

    Känner igen mig och tyvärr handlar det i mitt fall om att jag inte längre var kåt på partnern. Upplever du att ni är kära och trivs tillsammans?


    Ja oerhört kära övrigt sett, tror jag, vi pussas kramas, pratar om vår framtid, dansar i köket medan vi lagar mat m.m. Men just när det kommer till sex verkar han inte intresserad.
  • Sun 6 Sep 2020 00:24
    #4
    Anonym (Kvinnlig-22årig) skrev 2020-09-06 00:15:13 följande:

    Ja oerhört kära övrigt sett, tror jag, vi pussas kramas, pratar om vår framtid, dansar i köket medan vi lagar mat m.m. Men just när det kommer till sex verkar han inte intresserad.


    Ok då är det kanske inte så att han tappat känslorna för dig. Sexet var bra innan alltså. Ja du. Fråga.
  • Anonym (Kvinn­lig-22­årig) Trådstartaren
    Sun 6 Sep 2020 00:27
    #5
    Helium skrev 2020-09-05 23:26:50 följande:

    Hej!

    Först och främst vill jag säga vad tråkigt att ni hamnar i denna "onda spiral".

    Du säger från ditt perspektiv att du provat en massa saker, kåta upp, prata och tillmötesgå mannen med diverse saker.

    Jag måste nog säga att du provat det mesta för att tända honom. 

    Men jag tror du måste komma till roten av problemet. Han har tydligen inte tagit emot dina signaler på rätt sätt och kanske mår din partner dåligt? Har du frågar hur han mår? Har han det bra på jobbet, hemma eller är det något annat som gör att skon klämmer?

    Duka upp hans favoritmat, öl eller vin och ta hand om honom ordentligt en kväll. Han kommer såklart undra vad fasen som händer men var ärlig! Fråga hur han mår, vad han behöver och hur han känner inför sex?

    Kanske tänker han på saker som gör att sexlivet kommer i anda hand? Ekonomi kan vara en stor sak?


    Tack för dina kloka ord!

    Utifrån vad han tidigare sagt, så tycker vi båda att vi har en god och kontinuerlig kommunikation men den kan ju alltid bli bättre! Jag ska göra mitt bästa i att bemöta honom emotionellt och jobba på vårt förhållande från grunden och SEN hitta tillbaka till sexet. Vi letar för tillfället hus, vilket då kanske kan vara en bakomliggande faktor
  • Thu 29 Oct 2020 13:36
    #6
    Anonym (Kvinnlig-22årig) skrev 2020-09-06 00:27:50 följande:
    Tack för dina kloka ord!

    Utifrån vad han tidigare sagt, så tycker vi båda att vi har en god och kontinuerlig kommunikation men den kan ju alltid bli bättre! Jag ska göra mitt bästa i att bemöta honom emotionellt och jobba på vårt förhållande från grunden och SEN hitta tillbaka till sexet. Vi letar för tillfället hus, vilket då kanske kan vara en bakomliggande faktor
    Hur har det gått TS?
    Det är inte jag som är omogen, det är du som är en bajskorv!
Svar på tråden Varför vill han inte?