• Anonym (Duva)

Vilken Dove deodorant letar jag efter?

Jag gillar original duschcremen som är en blå och vit flaska. Vilken av alla deos är det som doftar som den tvålen?

Jag är doftkänslig och har alltid, alltid använt oparfymerad deo och undrar om Doves har stark doft? Kommer doften att tävla med eventuell parfym?

Är den bra överlag som deo?

• Svar på tråden Vilken Dove deodorant letar jag efter?
  • Anonym (duvan)

Det är väl dove original då, vit och blå, finns som stick och spray. Kolla på Doves hemsida. Använde sprejen för jättelängesen och tyckte inte den tog över.

Hade en tid maximum protection deostick men tyckte inte den luktade fräscht alls.

• Anonym (Duva)

Det är säkert original då som gäller då. Testar den och den parfymfria till att börja med. Om ni inte har någon annan av deras dofter att föreslå...?
    Drömmer

• Anonym (duvan)
    Anonym (Duva) skrev 2020-09-06 23:00:25 följande:

Det är säkert original då som gäller då. Testar den och den parfymfria till att börja med. Om ni inte har någon annan av deras dofter att föreslå...?
    Drömmer

Parfymfritt låter bra, torkar nog inte ut huden lika mycket och stör nog inte övrig parfymdoft :)
    Har inte provat Doves andra, använder inte längre Dove dock.

Använder nästan jämt roll-on nuförtiden, det måste vara "ultra dry" eller "48h". Rexona roll-ons brukar ha fräscha dofter och Palmolive har en härlig roll-on som heter "delicate fresh" med olivextrakt och grönt te.
    Alla "stick" tycker jag blir för kladdiga och missfärgar mörka plagg för mycket.

Hoppas du hittar en bra Glad
  • Anonym (Duva)
    Anonym (duvan) skrev 2020-09-06 23:25:42 följande:
    Parfymfritt låter bra, torkar nog inte ut huden lika mycket och stör nog inte övrig parfymdoft :)
    Har inte provat Doves andra, använder inte längre Dove dock.

Använder nästan jämt roll-on nuförtiden, det måste vara "ultra dry" eller "48h". Rexona roll-ons brukar ha fräscha dofter och Palmolive har en härlig roll-on som heter "delicate fresh" med olivextrakt och grönt te.
    Alla "stick" tycker jag blir för kladdiga och missfärgar mörka plagg för mycket.

Hoppas du hittar en bra Glad
    Jättebra förslag.

Svar på tråden Vilken Dove deodorant letar jag efter?