• Anonym (NuÄrDetSlut)

    Slutat med dejting, upplevelser efter?

    Nyligen lagt all dejting åt sidan då jag varit aktiv i ett års tid, känns som ett tomt hål i bröstkorgen på nåt vis.

    Samtidigt som det var så spännande att kunna få nå ut och "få vara med" i svängarna känns inget av det som skett som någonting långsiktigt.

    Känner nu bara en tom hopplöshet inombords men samtidigt har jag puschat mig sen jag började dejta till mycket idrottande så känner att jag funnit något verkligen.

    Hur som, hur känner nån här hur tiden efter var då ni lade dejtingen åt sidan?

  • Svar på tråden Slutat med dejting, upplevelser efter?
  • LukeStairwalker

    Som en befrielse.

    Efter en ett par år lång relation så trodde jag att livet var slut om jag skulle behöva leva ensam. Så jag började nätdejta. Slösade ett år på korta relationer och träffar med knäppgökar. Att träffa en vettig kvinna på nätet kändes omöjligt och till slut la jag ner det helt. Nu två år senare har jag lärt mig spendera kvalitetstid ned mig själv och det är fantastiskt. Tid investerad i sig själv är aldrig bortkastad.

    Träna, gå en kurs, läs facklitteratur, köp ett instrument, avancera på jobbet, var en vän, res till fjällen, pricka av saker på din bucketlist.

    Det kan vara jobbigt i början men du kommer inse att det är en befrielse att slippa kompromissa med någon annan. Man får gråta och sörja men tänk att många är fast i behovet av att leva med någon annan och många ggr innebär det att de lever med vem som helst, även energitjuvar och destrukta personer. Välj noga OM du ska leva med någon.

  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Vill) skrev 2020-09-06 09:54:05 följande:

    Ni som har slutat vill ni enbart vara singlar?


    Jag känner att jag har inte av olika skäl och att jag vill inte riskera bli besviken nu.
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2020-09-06 09:55:54 följande:

    Jag känner att jag har inte av olika skäl och att jag vill inte riskera bli besviken nu.


    Menade tid.
  • Anonym (Vill)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2020-09-06 09:55:54 följande:

    Jag känner att jag har inte av olika skäl och att jag vill inte riskera bli besviken nu.


    Kan det vara skönt att ägna tid åt sig själv? Du saknar inte närheten det minsta
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Vill) skrev 2020-09-06 10:04:50 följande:

    Kan det vara skönt att ägna tid åt sig själv? Du saknar inte närheten det minsta


    Man klarar sig ,livet handlar inte bara om sex.Och hur ska det gå till?Hej jag kan komma till dig och ha sex?.Känns billigt och jobbigt när man inte är 19 år längre.
  • Anonym (Vill)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2020-09-06 10:09:12 följande:

    Man klarar sig ,livet handlar inte bara om sex.Och hur ska det gå till?Hej jag kan komma till dig och ha sex?.Känns billigt och jobbigt när man inte är 19 år längre.


    Så länge du själv mår bra och klarar dig utan. Det är upp till var och en hur man vill göra
  • Pinotage
    Anonym (Kvinnan) skrev 2020-09-06 10:09:12 följande:
    Man klarar sig ,livet handlar inte bara om sex.Och hur ska det gå till?Hej jag kan komma till dig och ha sex?.Känns billigt och jobbigt när man inte är 19 år längre.
    Jag saknar inte bara sex , utan någon att kramas med och vara med i vardagen. Bara någon att kunna ringa till när något har hänt och man vill berätta om dagen. Sånt som man inte kan göra och prata om med släktingar och vänner. 
  • Pinotage
    LukeStairwalker skrev 2020-09-06 08:30:53 följande:

    Som en befrielse.

    Efter en ett par år lång relation så trodde jag att livet var slut om jag skulle behöva leva ensam. Så jag började nätdejta. Slösade ett år på korta relationer och träffar med knäppgökar. Att träffa en vettig kvinna på nätet kändes omöjligt och till slut la jag ner det helt. Nu två år senare har jag lärt mig spendera kvalitetstid ned mig själv och det är fantastiskt. Tid investerad i sig själv är aldrig bortkastad.

    Träna, gå en kurs, läs facklitteratur, köp ett instrument, avancera på jobbet, var en vän, res till fjällen, pricka av saker på din bucketlist.

    Det kan vara jobbigt i början men du kommer inse att det är en befrielse att slippa kompromissa med någon annan. Man får gråta och sörja men tänk att många är fast i behovet av att leva med någon annan och många ggr innebär det att de lever med vem som helst, även energitjuvar och destrukta personer. Välj noga OM du ska leva med någon.


    Hur hanterar du behov av närhet ? Jag har svårt att klara mig utan kramar och närhet.
  • Anonym (Kvinnan)
    Pinotage skrev 2020-09-06 10:31:27 följande:

    Jag saknar inte bara sex , utan någon att kramas med och vara med i vardagen. Bara någon att kunna ringa till när något har hänt och man vill berätta om dagen. Sånt som man inte kan göra och prata om med släktingar och vänner. 


    Jag kan prata om de mesta med mina vänner och familj.Men ibland skulle det vara trevligt att prata med nån hemma.Kramar saknar jag inte,däremot sex ibland.
Svar på tråden Slutat med dejting, upplevelser efter?