• Anonym (Ts)

Steka kyckling?

Hur länge steka kycklingben i stekpanna??

• Svar på tråden Steka kyckling?
  • Anonym (Ugn)

Tills den inte är rosa längre. Kyckling ska vara genomstekt. Hur långt tid det tar beror på hur stora och tjocka bitar du har. Brukar själv tillaga kyckling i ugnen.

• Anonym (Ts)

1 timme?

• Anonym (Ugn)
    Anonym (Ts) skrev 2020-09-06 13:17:57 följande:
    1 timme?
    Nej jösses, långt ifrån! Pratar vi färska eller upptinade kycklingben så kanske 10 minuter om ens det. Prova dig fram.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Ts) skrev 2020-09-06 13:17:57 följande:

1 timme?

Absolut inte en timme!! Det är bara att kolla när den har fin yta och inte känns för mjuk, sen delar du den på mitten för att se om det är rosa eller vitt inne
  • Drottningen1970

Steka kycklingben på spisen är osmidigt. Blir lätt bränt på utsidan och rått på insidan. Kör de i ugnen istället.

• Anonym (Ts)

Snart gått 40 min och fortfarande rosa. Ugnen fungerar tyvärr inte.

• Anonym (q)

Du har vänt på den flera gånger? Du har inget lock till stekpannan så du kan koka?

• Anonym (Ugn)
    Anonym (Ts) skrev 2020-09-06 13:36:12 följande:
    Snart gått 40 min och fortfarande rosa. Ugnen fungerar tyvärr inte.
    Då är det alltså en hel kyckling och inte kycklingben? En hel kyckling tar nog en timme ja. Ben betydligt kortare.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Ugn) skrev 2020-09-06 14:05:39 följande:

Då är det alltså en hel kyckling och inte kycklingben? En hel kyckling tar nog en timme ja. Ben betydligt kortare.

Jo det var frysta kycklingben. Men jag slängde dem och åt bara potatis.
  • Anonym (Ugn)
    Anonym (Ts) skrev 2020-09-06 14:08:51 följande:
    Jo det var frysta kycklingben. Men jag slängde dem och åt bara potatis.
    Jamen fryst kyckling går inte tillaga så. Den måste tinas. Och då tar ben väldigt kort tid. Nu har du lärt till en annan gång. Glad
Svar på tråden Steka kyckling?