• Jencie

Gravid, missfall förvirrad? Konstig mens

Mådde dåligt här om dagen för att min mens har vart konstig och regelbunden dom senaste 6 månaderna. Bestämde mig då för att nu måste jag söka hjälp. Först innan man vänder sig till barnmorskemottagningen så kanske det är bra om man gör ett graviditets test tänkte jag och köpte ett. Han mer eller mindre knappt doppa stickan i urinet innan det visade ett stark streck. Gjorde ytterliga två dagar efter som också visade samma. Jag antar att jag är gravid, med ett stark positivt 6 dagar innan mens.

Jag blödde när jag hade ägglossning (enligt app) och det vart lite mer än vanligt, använde tampong någon dag då jag trodde att mensen hade kommit och hade inte riktigt koll. Ca 4-5 dagar kanske. Har blött från och till sedan dess mest bruna flytningar men ibland också klagar. Det kommer ibland en hel del men aldrig tillräckligt mycket för att hamna i trosorna. Jag har fortfarande 3 dagar kvar till mens och undrar vad det här kan vara egentligen?

Jag har tre barn sedan tidigare och har aldrig vart med om något liknade. Vad kan det var vara om inte missfall liksom? Har läst runt lite men ingen som blödig så länge som jag. Det är svårt att veta hur man ska ställa sig, ska man vänta ut mens dagen testa på nytt och sedan kontakta barnmorskan? Behöver man kontakta barnmorskan om man man går sin mens som vanligt? Man kanske alltid gör det för att bekräfta missfall?

Gjorde ett clearblue test den 4 sept med veckoindikator som visade 2-3 veckor. Då borde det väl stämma att jag blev gravid den här månaden om jag blev gravid kring dagarna runt den 17?

• Svar på tråden Gravid, missfall förvirrad? Konstig mens
  • Jag är bara jag

Så snabbt och starkt plus är extremt ovanligt så tidigt. I princip omöjligt skulle jag vilja påstå. Att du fick 2-3 på testet fast du tycker dig ha 3 dagar kvar till BIM innebär också att du blev gravid tidigare än du trodde. Vissa får typ mens fast de är gravida så missfall behöver det inte vara. Tycker du ska göra ett VUL för att kolla läget.

• Jag är bara jag
    Jencie skrev 2020-09-06 15:39:45 följande:
    Dessutom 6 dagar innan BIM
    Ja, man får i regel inte ens ett positivt gravtest så himla tidigt.
Svar på tråden Gravid, missfall förvirrad? Konstig mens