• Lovisalinnea99

    Lchf & pcos

    Hej! Jag fick besked att jag har pcos för 1 månad sen och fick direkt börja med enkeldos av letrozol men det gav inget resultat. Jag har nu ätit primolut nor i 10 dagar och väntar på mens så att jag kan börja med en dubbeldos av letrozol. Under tiden har jag läst massa artiklar/inlägg och hur bra lchf verkar vara för oss med pcos. Jag har också läst en del att man ska undvika mejeriprodukter. Så hur gör ni som har pcos och äter lchf, äter ni mejeriprodukter eller inte? Själv har jag börjat med lchf denna vecka och blandar lite mellan mejeriprodukter och mejerifritt. Vore kul och höra hur ni andra gör????

  • Svar på tråden Lchf & pcos
  • Touma

    Heeej , 
    Jag har PCOS sedan jag var 16 år och nu är jag 36, sedan en kort tid tillbaka så fick jag reda av en dietist som är utbildad för dem som har PCOS att man skall undvika mejeriprodukter samt gluten för dem inflammerer cellerna och insulin upptaget etc. Vill du ha deras fb samt instagram så säg bara till så ordnar jag dem till dig. 

    Jag försöker hålla mig till LCHF men får inte koll på det men det är bättre än mejeri och gluten produkter

Svar på tråden Lchf & pcos