• Sun 6 Sep 2020 19:52
    1789 visningar
    4 svar
    4
    1789

    Ivf hos OLGA i St Petersburg

    Hej alla kämpar????

    Har någon varit på OLGA i St Petersburg som kan berätta hur det funkar med försäkringar. Min sambo är så skeptisk då det är utanför EU och han är orolig att man inte har några rättigheter om något går fel. Vad har kliniken för försäkringar som täcker komplikationer vid behandlingen? Hade ni någon försäkring hemifrån med? Ni får gärna berätta hur ni uppfattar kliniken & varför ni valde just Olga.

    Lycka till alla med er resa mot barn??????????

  • Svar på tråden Ivf hos OLGA i St Petersburg
  • bellis­2
    Sun 6 Sep 2020 20:28
    #1
    Lovisen82 skrev 2020-09-06 19:52:00 följande:

    Hej alla kämpar????

    Har någon varit på OLGA i St Petersburg som kan berätta hur det funkar med försäkringar. Min sambo är så skeptisk då det är utanför EU och han är orolig att man inte har några rättigheter om något går fel. Vad har kliniken för försäkringar som täcker komplikationer vid behandlingen? Hade ni någon försäkring hemifrån med? Ni får gärna berätta hur ni uppfattar kliniken & varför ni valde just Olga.

    Lycka till alla med er resa mot barn??????????


    Oj, oj, tror aldrig jag varit så försäkrad i mitt liv som när vi skulle till Ryssland. De är jättekräsna med att du ska ha en specifik försäkring och har du inte det så kommer du ändå inte få visum. Din hemförsäkran täcker oftast detta. Under dessa covid-tider så är det många försäkringsbolag som inte skriver ut ett intyg då UD avråder från resor till Ryssland så det finns speciella försäkringsbolag (men de är dyra).

    Ska du åka nu ska du få specialinbjudan och du söker visum för medicinska skäl annars kommer du inte in och du måste ha försäkran.

    Kliniken är riktigt proffsig och jag är petig vad gäller kvalité. Man signerar ett avtal på över 50 sidor med dem.

    I Sverige har  ofta läkare och sjukvården att vi är bäst på allt men ärligt talat ligger denna klinik före med hästlängder i behandlingar.

    I Sverige är man däremot försiktigare med bedövning, medicin osv.
  • bellis­2
    Sun 6 Sep 2020 20:29
    #2

    Förresten, vi som går hos Olga befinner oss i ÄD-tråden 2020. Där är vi flera som är patienter på Olga.

  • Sun 6 Sep 2020 20:45
    #3

    Tack Bellis2 för ditt svar! Jag har gått med i den gruppen med. Hoppas på mycket input och tips så jag kan få med mig sambon på webinar åtminstone nu när det är Corona. Vi har fortfarande försök kvar här men vill kolla runt och inte slösa tid om det inte funkar nu... inne på 6e behandlingen. Om det blir ivf utomlands blir det i början av nästa år.

    Ha en fin kväll och lycka till med er behandling!

  • bellis­2
    Sun 6 Sep 2020 20:49
    #4
    Lovisen82 skrev 2020-09-06 20:45:31 följande:

    Tack Bellis2 för ditt svar! Jag har gått med i den gruppen med. Hoppas på mycket input och tips så jag kan få med mig sambon på webinar åtminstone nu när det är Corona. Vi har fortfarande försök kvar här men vill kolla runt och inte slösa tid om det inte funkar nu... inne på 6e behandlingen. Om det blir ivf utomlands blir det i början av nästa år.

    Ha en fin kväll och lycka till med er behandling!


    Ja, det är en bra idé. De är mycket kunniga och det märks i föreläsningarna. Lika bra att inte slösa tid, energi och pengar.

    Tack detsamma!
Svar på tråden Ivf hos OLGA i St Petersburg