• Kexsmula

    Bästa och mest prisvärda babymonitoren?

    Hade först nån babymonitor från Ica som var rena skräpet och som inte ens fungerade mer än 1/3 av tiden som jag tack och lov kunde byta och få pengarna tillbaka för. Sedan fick vi en Philips Avent som funkade klockrent i ett år, sedan började den glappa ibland för att nu dö helt.

    Eftersom vi fått en till son för ca 7 månader sedan som bara häromnatten började sova i samma rum som vår äldsta son (snart 3 år) letar vi just nu efter en ny babymonitor. Våra krav är att den ska fungera bra även i lägenhetet, en liten melodi eller nattlampa vore en bonus men inget krav, kunna sätta upp eller ned ljudet som man vill, kunna köras på ström och inte endast på batteri.

    Behöver inget andningslarm då vår pojke är såpass stor nu att han vänder och vrider sig hit och dit, från rygg till mage osv i oändlighet så vill inte ha massor av falsklarm.

    Några tips?

  • Svar på tråden Bästa och mest prisvärda babymonitoren?
  • Ellifant

    Hade samma problem med philiaps avent babylarm.. sluta helt själv att funka helt enkelt. Plus uselt batteri.

    Men vi fick tipset om denna och jag gillar verkligen den. Liten bra räckvidd och helt sjukt bra batteri tid (även om det inte var det du var ute efter) vi använder vår varje dag och tar två veckor för att Batteriet ska ta slut, rekommenderar som sagt det väldigt mycket

    www.jollyroom.se/babyprodukter/barnsakerhet/babyvakter/neonate-bc-4600d-babyvakt

  • Kexsmula
    Ellifant skrev 2020-09-06 22:07:10 följande:

    Hade samma problem med philiaps avent babylarm.. sluta helt själv att funka helt enkelt. Plus uselt batteri.

    Men vi fick tipset om denna och jag gillar verkligen den. Liten bra räckvidd och helt sjukt bra batteri tid (även om det inte var det du var ute efter) vi använder vår varje dag och tar två veckor för att Batteriet ska ta slut, rekommenderar som sagt det väldigt mycket

    www.jollyroom.se/babyprodukter/barnsakerhet/babyvakter/neonate-bc-4600d-babyvakt


    Tack för din respons och ditt tips! Den ser bra ut på papperet och då är det självklart kul att höra att den fungerar i praktiken. Tråkigt att Philips Avent hade så dålig kvalitet då jag gillade den i övrigt.
Svar på tråden Bästa och mest prisvärda babymonitoren?