• xiv

    Danderyd vs BB Stockholm?

    Hej,

    Jag ska välja plats för förlossning och väger mellan BB Stockholm och Danderyd.
    Om någon har aktuella erfarenheter från ngn av dessa får ni gärna dela med er

    Hur ser det t.ex. ut med toalett, dusch och bad? Finns det, finns det på rummet eller måste man gå en bit osv. Har Danderyd fortfarande bara ett badkar?

    Hur var personalen? Har ju läst lite om dålig bemanning nu under Corona =/.

    Visst tar BB Stockholm emot alla nu men att de nyttjar Danderyds resurser vid komplikationer?

    Tacksam för all input

  • Svar på tråden Danderyd vs BB Stockholm?
  • greeneyes

    Nu var det ju 6 år sen jag fick barn på BB-stockholm men var avundsjuk då på de som var på Danderyd, de fick bo på patienthotellet efteråt medan rummen på Bb sthlm inte var så himla roliga, fanns inte tv mm. Och ja, bb sthlm har samma akutvård-tillgång som DS.

    Personalen på bb sthlm var dock fantastisk!!


    2007 & 2013
  • Keabro

    Födde på BB Stockholm för 7 månader sen.

    Min upplevelse var fantastisk! Blev igångsatt pga gick över tiden och på rummet där jag blev igångsatt fanns tv, mannen fick en egen säng och det var bara att ringa på klockan om jag ville ha något att dricka eller äta när mannen sov. Alla var otroligt snälla och hjälpsamma!

    När jag kom in i aktiv fas så blev jag flyttad till ett förlossningsrum med vardagsrumskänsla (inte alls den sjukhuskänsla som finns på Danderyds förlossning m.fl.) , soffa, gardiner, lugn fin färg på väggarna. Det fanns privat badkar/dusch toalett som hörde till rummet, så man kunde gå upp naken och inte bry sig om andra haha.

    Bra mat och jag har absolut inget att klaga på!

    Min förlossning var långdragen och jag fick feber och bebis hjärtljud blev lite sämre på slutet, men dom var otroligt snabba med att sätta in åtgärder och jag kände mig trygg hela tiden.

    Hade jag inte fått feber så hade jag fått komma till Mörby patienthotell efteråt! Där finns tv och allt man behöver. Men eftersom jag fick feber så ville dom hålla koll på mig så efter att sonen var född så fick jag stanna kvar på förlossningen och fick då ett lite mindre rum och där fanns ingen tv. Vi hade dock dator med oss så vi kunde kolla på film. Men jag hade precis fött barn, det enda jag ville kolla på var mitt barn haha!

    Om jag skulle få äran att föda barn igen så kommer jag att välja BB Stockholm alla dagar i veckan!

  • PH76

    Vi har fått två på BB och varit väldigt nöjda båda gångerna. Ena gången så fick vi ett eget rum på BB med närhet till hjälp. Det uppskattades då det var första barnet. Andra gången så bodde min fru och nyfödda på patienthotellet och det fungerade också väldigt bra, vi bor bara 7 minuter därifrån så det var enkelt för mig att komma tillbaka mes storebror nästa morgon.

Svar på tråden Danderyd vs BB Stockholm?