• Mon 7 Sep 2020 12:20
    533 visningar
    5 svar
    5
    533

    KRYSSFRÅGOR OM STÄDRUTINER

    Hej allihopa! 

    Vi är ett par studenter som undersöker städrutiner i hemmet och skulle därför vara oerhört tacksamma om du tog dig några minuter för att svara på frågorna. Tack på förhand för din hjälp till vårt arbete!

    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScamLGJu7YyMyu4Z2xNgZDyT1JQTD17Ma_9GFLoKYNJyT4o-g/viewform

  • Svar på tråden KRYSSFRÅGOR OM STÄDRUTINER
  • Anonym (Moa)
    Mon 7 Sep 2020 14:46
    #1

    Bra att ni ändrade enkäten, nu var den kort och enkel att svara på.

  • Mon 7 Sep 2020 20:34
    #2

    Lite bättre, men fortfarande långt ifrån bra. Fortfarande frågor som förutsätter att personen som svarar är den som (alltid) gör sysslorna och att det är just dessa sysslor som utförs. Exempel:

    Fråga: Hur ofta dammsuger du?
    Mitt svar, som inte finns som alternativ: Aldrig (i helvete! Det gör nämligen ugan).


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (x)
    Mon 7 Sep 2020 21:06
    #3
    Aniiee skrev 2020-09-07 20:34:31 följande:

    Lite bättre, men fortfarande långt ifrån bra. Fortfarande frågor som förutsätter att personen som svarar är den som (alltid) gör sysslorna och att det är just dessa sysslor som utförs. Exempel:

    Fråga: Hur ofta dammsuger du?
    Mitt svar, som inte finns som alternativ: Aldrig (i helvete! Det gör nämligen ugan).


    Skulle kunna vara frågor som

    Hur ofta dammsuga ni eller hur ofta dammsugas det i hemmet,
    och sen en följfråga vem i hushållet som gör sysslan oftast.
  • Mon 7 Sep 2020 21:20
    #4
    Anonym (x) skrev 2020-09-07 21:06:34 följande:
    Skulle kunna vara frågor som

    Hur ofta dammsuga ni eller hur ofta dammsugas det i hemmet,
    och sen en följfråga vem i hushållet som gör sysslan oftast.
    Till exempel.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Mon 7 Sep 2020 21:21
    #5

    Jag saknade också korrekta alternativ. Om man inte får välja något av det som står så borde man åtminstone få kommentera fritt.

Svar på tråden KRYSSFRÅGOR OM STÄDRUTINER