• FannyD

    Orolig gravid v.9

    Hej! 

    Är gravid i v.9 (8+1) och är så otroligt nervös att det inte skall vara något foster i min mage? Är det vanligt att det inte skulle vara något foster? Eller är man helt enkelt bara orolig?? 

    Har nämligen inga graviditetssymptom och det är väl de som gör mig nojig att det inte är något i magen...

  • Svar på tråden Orolig gravid v.9
  • Lippstick2016

    Hej!

    Då är vi i samma sits just nu. Är i vecka 7+0 inga symtom alls har ultraljud om 2 dagar. Har du bokat in något ultraljud än?

  • Pimpinellan

    Nej, det är inte vanligt. De flesta med ofostrig graviditet eller embryo/foster som dött tidigt och sen tillbakabildats får missfall ganska fort- eller MA som det heter. Inga symptom är däremot ganska vanligt. Och att vara orolig som gravid är jättevanligt! Man kan bara ta en dag i taget och hoppas på det bästa. {#emotions_dlg.flower}

  • FannyD

    Ja fy det är sån konstant oro.... jag har faktiskt ett ultraljud bokat imorgon. Så håller alla tummar och tår att det är ett foster med hjärtljud!!!!!

  • S9191

    Förstår din oro, är i v. 7+1 och har inte några symtom alls heller...Hade ett ma i februari så är konstant orolig. Har bokat privat VUL den 14/9 men känns som det inte är något :(

  • FannyD

    Ja fy det är en hemsk oro... har fått brun/rosa blod nu i 3 dagar när jag torkat mig vilket såklart gör mig superorolig nu.... 

  • S9191

    Förstår det! Men det kan vara jättevanligt har jag förstått. Du får uppdatera efter ditt UL!

  • FannyD

    Hej alla! 

    Nu har jag varit på ultraljud och man såg hjärtljud och allt såg bra! Så otroligt skönt!!!!! 

  • Grustradgarden
    FannyD skrev 2020-09-08 14:20:17 följande:

    Hej alla! 

    Nu har jag varit på ultraljud och man såg hjärtljud och allt såg bra! Så otroligt skönt!!!!! 


    Grattis! :)
Svar på tråden Orolig gravid v.9