• Anonym (Undrar)

    Hur länge kan man ha sex utan att vara kåt?

    Hade hoppats på att min lust skulle komma tillbaka genom att ?tvinga? mig till sex men det har den inte gjort, gått ett halvår nu och jag har haft sex utan att själv vara kåt. Är det bara att fortsätta eller vad ska man göra?

  • Svar på tråden Hur länge kan man ha sex utan att vara kåt?
  • Anonym (op)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-07 21:43:13 följande:

    Hade hoppats på att min lust skulle komma tillbaka genom att ?tvinga? mig till sex men det har den inte gjort, gått ett halvår nu och jag har haft sex utan att själv vara kåt. Är det bara att fortsätta eller vad ska man göra?


    Tvinga sig brukar ge motsatt effekt tycker jag. Sluta med det.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (op) skrev 2020-09-07 21:48:21 följande:

    Tvinga sig brukar ge motsatt effekt tycker jag. Sluta med det.


    Nu menar jag inte att jag verkligen tvingar mig, jag vill ju ha sex men kan av ngn anledning inte bli kåt. Har läst att det ska vara effektivt att ha sex ändå för att få tillbaka lusten plus att min gynekolog rekommenderade det, att det bara är att ha sex oavsett lust eller inte så skulle tydligen lust och kåthet komma tillbaka.
  • Anonym (op)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-07 21:51:38 följande:
    Nu menar jag inte att jag verkligen tvingar mig, jag vill ju ha sex men kan av ngn anledning inte bli kåt. Har läst att det ska vara effektivt att ha sex ändå för att få tillbaka lusten plus att min gynekolog rekommenderade det, att det bara är att ha sex oavsett lust eller inte så skulle tydligen lust och kåthet komma tillbaka.
    Jo, jag fattade hur du menade. min upplevelse är att det där med tvinga fungerar om det får en att känna lust. Som när jag ammade så var min lust svag liksom, men om vi väl började ha sex så blev jag kåt liksom under sexets gång. Är det inte så att det fungerar så har jag svårt att tro på metoden.
  • Anonym (Känner igen mig)

    Jag har varit tillsammans med min sambo i 5 år och jag har inte varit kåt sen 4 år tillbaka. Eller jag vill rent mentalt ha sex men kropp blir inte upphetsad. Jag vet inte heller hur jag ska lösa det, får skuldkänslor för att det inte alltid funkar. Efter ett tag kan kroppen komma igång under sexet, men långt ifrån varje gång

  • Anonym (Kim)

    Ett sätt att ta sig förbi det är att förstå att problemet finns, men att sluta fokusera på det. Sluta vänta på "rätt" tillfälle. De finns inte. Skapa tillfällen, och betyder det att du inte har lusten där, så skippa det. Eller om du lever i ett förhållande, så försök. Ni är trots allt två i förhållandet. Och om inte ni bestämt på förväg att ni ska leva ett celibatliv så får ni jobba på att väcka lusten.

    Försök då med olika rollspel, eller fota eller spela in när ni har sex (kan rekommendera, trodde det skulle vara jobbigt, men min partner gick igång rejält, vilket också gjorde samma sak för mig).

    Finns det något som potentiellt kan göra dig kåt tror du? Om du tänker utanför alla ramar som finns, utanför äktenskap/samboförhållande etc. Helt fritt. Finns det något du skulle vilja testa?

    Om det gör det, så ta upp det med din partner, var öppen. Och be hen vara öppen. Och säg att det endast handlar om att se om det kan få igång gnistan, och att det absolut inte handlar om något annat. Och är det något som vanligt inte är okej, så gå med på något hen vill först, oavsett vad det är. Så kanske det leder till att ni hittar tillbaka till varandra!

    Lycka till, uppdatera oss!

  • Anonym (sus)

    jag är ju en extremt pryd och blyg människa som alltid haft svårt med sex och lust
    inte förräns första gången jag fick oralsex kunde jag njuta fullt ut.
    Att sedan ge min man samma var så tabubelagt att det inte fanns på världskartan.
    Konstigt nog så var det så delat på något vis.
    Kände mej som den billigaste glädjeflickan som han utnyttjade som han ville samtidigt som det gjorde mej upphetsad.
    Ja jag vet att jag är knäpp.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (op) skrev 2020-09-07 22:05:11 följande:

    Jo, jag fattade hur du menade. min upplevelse är att det där med tvinga fungerar om det får en att känna lust. Som när jag ammade så var min lust svag liksom, men om vi väl började ha sex så blev jag kåt liksom under sexets gång. Är det inte så att det fungerar så har jag svårt att tro på metoden.


    Ok, jag vet dock inte hur jag ska kunna bli kåt, jag känner mig helt avstängd liksom. Oavsett så behöver min partner sex så måste ?ställa upp? ett par ggr i veckan.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Kim) skrev 2020-09-08 12:39:55 följande:

    Ett sätt att ta sig förbi det är att förstå att problemet finns, men att sluta fokusera på det. Sluta vänta på "rätt" tillfälle. De finns inte. Skapa tillfällen, och betyder det att du inte har lusten där, så skippa det. Eller om du lever i ett förhållande, så försök. Ni är trots allt två i förhållandet. Och om inte ni bestämt på förväg att ni ska leva ett celibatliv så får ni jobba på att väcka lusten.

    Försök då med olika rollspel, eller fota eller spela in när ni har sex (kan rekommendera, trodde det skulle vara jobbigt, men min partner gick igång rejält, vilket också gjorde samma sak för mig).

    Finns det något som potentiellt kan göra dig kåt tror du? Om du tänker utanför alla ramar som finns, utanför äktenskap/samboförhållande etc. Helt fritt. Finns det något du skulle vilja testa?

    Om det gör det, så ta upp det med din partner, var öppen. Och be hen vara öppen. Och säg att det endast handlar om att se om det kan få igång gnistan, och att det absolut inte handlar om något annat. Och är det något som vanligt inte är okej, så gå med på något hen vill först, oavsett vad det är. Så kanske det leder till att ni hittar tillbaka till varandra!

    Lycka till, uppdatera oss!


    Väntar på rätt tillfälle gör jag verkligen inte, jag har sex när min partner vill ha sex oavsett om jag är kåt eller inte. Säger nästan aldrig nej till honom. Så nej vi lever verkligen inget celibat-liv.

    Jag har faktiskt ingen aning om vad som skulle kunna göra mig kåt, onanerar aldrig heller då jag aldrig är kåt. Porr gör mig mer avtänd.
  • Anonym (op)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-09-08 19:27:07 följande:
    Ok, jag vet dock inte hur jag ska kunna bli kåt, jag känner mig helt avstängd liksom. Oavsett så behöver min partner sex så måste ?ställa upp? ett par ggr i veckan.
    Fan vad hemskt det där låter.

    Kan han inte onanera så att din lust får komma ikapp? Du kommer ju aldrig bli kåt när det finns så mycket krav i det hela.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (op) skrev 2020-09-08 20:28:11 följande:

    Fan vad hemskt det där låter.

    Kan han inte onanera så att din lust får komma ikapp? Du kommer ju aldrig bli kåt när det finns så mycket krav i det hela.


    Ne vill inte låta honom göra det, förhållandet är ganska nytt. Och sen tror jag inte min lust skulle komma tillbaka bara sådär heller. Så att ta bort sexet skulle inte fungera alltså. Får kanske bara inse att min sexlust helt försvunnit.
Svar på tråden Hur länge kan man ha sex utan att vara kåt?