• Anonym (Tveksam)

    Hur ska man göra? Vecka 9.

    Hej!

    Jag är alltså oplanerat gravid i vecka 9. Jag har 2 barn sen innan på 12 resp. 8 år, min man har 1 sen innan på 13 år och så har vi en 2 åring tillsammans. Våran relation är bra, båda har fasta jobb...bor i hus på landet, friska och i 30-40 års åldern. Livet börjar rulla på nu när minsta växer upp och vi älskar livet som det är, vi har underbara barn och jag njuter i fulla drag av minstingen som håller på att utvecklas till världens härligaste lilla människa!

    Mannen satte upp sig för vasektomi i årsskiftet då vi båda bestämt att vi inte skulle ha fler barn pga ork och vi har inget rum kvar till fler barn här i huset.

    Men pga Corona så har de väl blivit paus i sjukvården pga det. . . Och nu är jag som sagt gravid i vecka 9. Mannen säger att det är jättesvårt att bestämma om vi ska behålla det eller inte, men att de neg nog väger mest...men vill jag behålla så stöttar han mig till 100% säger han.

    Jag har funderat i flera veckor hur vi ska göra! Gått till kurator etc..men kommer inte fram till något! Orkar jag igenom en graviditet till..både fysiskt och psykiskt? Orkar vi med en bebis ? Vågar jag? Ska jag våga gå ifrån vår vardag, som jag trivs med....och röra om i grytan?

    Samtidigt som jag har en tanke på om detta var meningen? Är detta ödet lite grann med tanke på att mannen ska göra vasektomi.

  • Svar på tråden Hur ska man göra? Vecka 9.
  • Anonym (Trollmor)

    Orka och orka.Orkar du gå igenom en abort?Vad vill du egentligen?

  • elalaroné
    Det är många kvinnor som redan har flera barn som sedan väljer att göra abort! Och många som inte väljer!

    I mitt fall är det faktiskt glasklart: om jag varit i din situation hade jag gjort abort. Det kan vara lite av ett trauma men att börja om karusellen och utsätta barnen (det kommer bli rörigare) för ett helt nytt liv är minst sagt trauma.
Svar på tråden Hur ska man göra? Vecka 9.