• Vinnie83

    När fick ni tillbaka mensen efter tidigt missfall?

    Som rubriken lyder. När fick ni tillbaka mensen när ni fick tidigt missfall. Jag fick missfall i v 5. Jag fick missfall den 15 augusti haft lite mensvärk från och till men ingen mens har kommit ocg jag undrar hur lång tid det tog för er att den kom. Förstår självklart att det är olika från person till person men vill ändå kolla hur ni haft det

  • Svar på tråden När fick ni tillbaka mensen efter tidigt missfall?
  • närkommertrean

    Har fått två mf i v 7. Första gången tog det två månader innan jag fick första mensen eftersom äl inte kom igång. Andra gången hade jag äl 10 dagar efter mf och första mensen kom i princip när den brukade. Cykeln blev densamma som innan mf på en gång.

  • Nykär15

    Det har vart lite olika:


    Missfall vecka 6 - ÄL kom 14 dagar efter första blödningen i missfallet och sen mensen 14 dagar efter det, så blev som en helt vanlig cykel

    MA v 13 - tog 3 månader innan ÄL/mens kom igång då det blev både skrapning och senare hysteroskopi på grund av rester som satt kvar

    X i vecka 9 - ÄL och mens kom igång som vanligt efter operationen där de tog ena äggledaren. Hade bara 6 i S-hcg vid operationen då det mesta blött ut när äggledaren brast


    MA v 10 - ÄL kom på dag 14 från första blödningsdagen och sen mens 14 dagar efter det, normal cykel, MEN andra cykeln strulade med sen ÄL och den cykeln blev 33 dagar istället för mina normala 26-28. Nu är jag på CD8 och hoppas att denna cykel blir mer normal.


    Hormonerna kan ju vara i obalans efter en graviditet och det kan ta olika lång tid för olika personer att hamna i fas igen, och även olika för en och samma person från gång till gång.


    Hoppas nu att faktiskt lyckas bli gravid igen..och att ha lyckan att få gå hela vägen med...

Svar på tråden När fick ni tillbaka mensen efter tidigt missfall?