• Anonym (U)

Varför tjänar man så uselt som kanslist?!

Fick veta att medianlönen ligger kring 21500kr. Även om man har över 7 års erfarenhet och är över 40 år.

Känns trist, men det är det enda jobbet som finns för mig just nu.

• Svar på tråden Varför tjänar man så uselt som kanslist?!
  • Anonym (hbllgz bko)

Krävs det någon utbildning för att jobba som kanslist.

• Friger

Bry dig inte om argumenten., Men är det den lön dom som högst erbjuder och du måste ha jobbet så låter det ju klart. Det är bara att ta det.

Är du sen missnöjd med jobbet/lönen? Sök nytt jobb under tiden du redan har jobbet.

Vad är det du ska göra? Kanslist är lite svävande.
  • Avenia

Kan inte stämma! Gamla siffror eller ngt fel. Du måste kräva mycket mer! En städerska har ca 24000 per månad. Kanslist borde bara likvärdigt administratör. Där är lönerna ocks låga enligt statistiken men kvinnor måste börja kräva mer! Sätt en miniminivå, sedan lägger du på 3-5000 kr. Där har du ditt anspråk.

• Anonym (U)

Javisst kan kanslist låta lite svävande. Det jag ska göra är: bokföra, fakturera vara administrativ till kommittéer och tränare. Medlemshantering. Det är väl det jag kan komma på nu som är sagt.

De hänvisar ju tyvärr till den statistiken som jag tyvärr också sett.

• Avenia
    Anonym (U) skrev 2020-09-08 19:41:31 följande:

Javisst kan kanslist låta lite svävande. Det jag ska göra är: bokföra, fakturera vara administrativ till kommittéer och tränare. Medlemshantering. Det är väl det jag kan komma på nu som är sagt.

De hänvisar ju tyvärr till den statistiken som jag tyvärr också sett.

Gå inte med på den lönen. Är det heltid, vad för verksamhet?

De uppgifter du nämner är mer åt admin/ ekonomiadministratörhållet och du ska absolut inte ha mindre än 28 i heltidslön. Sedan beror det på resterande uppgifter. Gå med i Unionen och ring och hör med dem.
  • Avenia

Jag kollade med en enkel googling: 29.800 är medellönen för en kanslist.

• Anonym (U)

Det är en idrottsförening. Jag skickar med det de utgår efter o efter deras avtal:

• Anonym (Dahlia)

Vill man ha pengar så får man nog jobba för en verksamhet som genererar mer pengar till att börja med.

En idrottsförening är väl i princip ideell verksamhet i vissa delar, eller bidragsbaserad, och då blir det inte så fett.

• Anonym (U)
    Anonym (Dahlia) skrev 2020-09-09 12:54:19 följande:

Vill man ha pengar så får man nog jobba för en verksamhet som genererar mer pengar till att börja med.

En idrottsförening är väl i princip ideell verksamhet i vissa delar, eller bidragsbaserad, och då blir det inte så fett.

Jo så är det klart.. ja är väl bara att acceptera
Svar på tråden Varför tjänar man så uselt som kanslist?!