• Anonym (Help)

Hur gör ni håriga kvinnor vid sex?

Hej.

Jag är en hårig tjej, helt enkelt. Mörka, grova, inflammerade hårstrå mot en kritvit hy, ja ni förstår ju. Raka går absolut fetbort, bara inåtväxta hårstrå och svarta prickar överallt. Vaxning är det enda som fungerar. (Vi pratar om benen, magen och hela könet och rumpan nu)

Men. Jag har aldrig haft ett förhållande. Men nu träffar jag en kille och det känns väldigt bra men det knyter sig i magen på mig. Jag vet inte hur jag ska göra. Jag vaxar mig var 4e vecka, så första veckan är hallelulijah, men sen kommer håret tillbaka och jag måste låta det växa ut innan nästa vaxning. Hittils har det gått bra då jag inte behövt visa mig naken för en man liksom, men hur gör jag nu?Gråter

Hur ska jag kunna ha regelbundet sex om jag måste vara hårig halva månaden? Jag skäms så mycket att jag suttit och lipat hela dagen för jag kommer gå runt och känna mig konstant osexig och kommer inte vilja att han tar på mig när jag inte är hårlös. Hur ska jag lösa detta?? Snälla hjälp! Gråter

Och som sagt, andra hårborttagningsmetoder går bort. Jag vill bara veta hur jag ska tänka kring detta med den nya killen och perioderna jag måste låta håret växa. Det är detta jag har varit rädd för hela tiden och anledningen till varför jag inte kunnat ha ett seriöst förhållande Gråter

• Svar på tråden Hur gör ni håriga kvinnor vid sex?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Help) skrev 2020-09-08 20:35:13 följande:

Hej.

Jag är en hårig tjej, helt enkelt. Mörka, grova, inflammerade hårstrå mot en kritvit hy, ja ni förstår ju. Raka går absolut fetbort, bara inåtväxta hårstrå och svarta prickar överallt. Vaxning är det enda som fungerar. (Vi pratar om benen, magen och hela könet och rumpan nu)

Men. Jag har aldrig haft ett förhållande. Men nu träffar jag en kille och det känns väldigt bra men det knyter sig i magen på mig. Jag vet inte hur jag ska göra. Jag vaxar mig var 4e vecka, så första veckan är hallelulijah, men sen kommer håret tillbaka och jag måste låta det växa ut innan nästa vaxning. Hittils har det gått bra då jag inte behövt visa mig naken för en man liksom, men hur gör jag nu?Gråter

Hur ska jag kunna ha regelbundet sex om jag måste vara hårig halva månaden? Jag skäms så mycket att jag suttit och lipat hela dagen för jag kommer gå runt och känna mig konstant osexig och kommer inte vilja att han tar på mig när jag inte är hårlös. Hur ska jag lösa detta?? Snälla hjälp! Gråter

Och som sagt, andra hårborttagningsmetoder går bort. Jag vill bara veta hur jag ska tänka kring detta med den nya killen och perioderna jag måste låta håret växa. Det är detta jag har varit rädd för hela tiden och anledningen till varför jag inte kunnat ha ett seriöst förhållande Gråter

Ingen måste vara rakad... PUNKT. Du är helt ok som du är. 
  • JonasSa

Nu är jag man men svarar ändå!

Jag tror att du oroar dig på tok för mycket, du måste inte ha slätrakade ben bara för att du ska vara nära en man. Jag är helt övertygad om att han tycker det är helt ok att du har lite hår på kroppen, det är liksom naturligt. Och om han inte köper det så är han inte värd dig!

Lycka till, tror du kommer inse jag har rätt när du väl vågat!

• Anonym (Frun)

Du ska inte tänka alls utan njuta av din nya kille och det sex ni ska ha, Min erfarenhet av män (vet inte unga killar) är att de inte bryr sig om hår på könet och än mindre på ben. Så låtsas som ingenting och bara kör på. I en period efter rakning är det stickigt men då säger du bara det. Det är INTE en så stor grej att du behöver gråta eller avstå sex!

• gyros

Släpp det bara, kan inte tänka mig att det skulle vara en deal-breaker för någon. Din oro över det är så extremt mycket mer avtändande än problemet i sig.

• Kungsholmsbo

Håller med övriga talare. Jag har fö tagit bort mitt hår med laser. Lenare än så blir det inte. Tyvärr är det ganska dyrt. Efter bara två behandlingar blir det väldigt mycket mindre, så egentligen behöver man inte göra hela kuren. Laser funkar bäst på vit hy och mörka strån, vilket du har.

• Anonym (Snarlik)

Vi är i snarlik situation så jag följer din tråd och gläds åt svaren du hittills fått.

• Anonym (Funkar!)

Har ett par systrar med samma problem. De har båda köpt var sin Philips Lumea och använt den så som bruxen säger. De är banneme HELT hårlösa nu på de ställen de valt att använda den på.

Den funkar verkligen och de fick inte dedär inflammerade hårsäckarna osv. Den kostar en slant men de är Sååå nöjda med apparaten att det är galet. Tar några veckor första gången för att få till det men sen är det helt galet hur effektiv behandlingen fungerat.

Vet att du sa inga hårborttagningsmetoder men kände att jag va tvungen att berätta om denna för den har verkligen gjort underverk för dem. All oro som du beskriver är som bortblåst hos dem.

Lycka till!!

• Anonym (Hind)

Jag är som du, blek med kraftig hårväxt. Kör epilering. Första månaderna i förhållanden epilerar jag järnet, typ nonstop. Så ofta orkar jag inte i längden såklart, men det brukar också funka, ingen kille har kommenterat än, mer än "äh, tänk inte på det" om det börjar hetta till och jag börjar ursäkta mig för att det var så länge sedan jag epilerade sist.

• Anonym (undviker oftast)

Har samma problem med grova mörka hårstrån och haft ett helvete hela livet.
    Skippat både sex och relationer och aldrig vågat vara ärlig med orsaken eller söka hjälp för det.
    Haft några längre relationer där jag slappnat av lite efterhand men i dejtingstadiet och första åren har det varit skitjobbigt och stickigt emellan varven. Testat det mesta för att komma ifrån den hemska rakningen som ger kraftiga stubb och inåtväxta hår. Men problemet när man har så mycket hår som jag och andra som lider av kraftig mörk hårväxt, är att man inte kan vaxa eftersom det ständigt växer nya strån och i olika faser.
    Dagen efter har jag liksom nya växande hårstrån runt om.... Och det handlar för min del inte om vaderna och könet som de flesta som svarat i tråden tror det handlar om.  Dem bryr jag mig knappast om.

Min hårväxt är som en mans i många avseenden och går ut på skinkorna, baksida lår, framsida lår, och en dem mustasch som ständigt måste underhållas. Skitfult och pinsamt och tidskrävande om något.

Vad som funkat bäst är IPL hemlaser som någon i tråden rekommenderade.

Grejen är hårstråna minskar enormt säkert till minst hälften eller mer och blir mjukare men om man slutar kommer det tillbaks efter en tid. Så det är inte heller permanent men absolut värt det! Man behöver ligga i en del i början men sen bara underhålla lite då och då.

Tycker du ska vara ärlig med dina farhågor när ni börjat lita på varann. Det finns män som inte bryr sig knappt och det finns andra som skulle göra slut direkt, därför är det bra att vara ärlig med det.

• Anonym (Lena)

Har som dej väldigt blek hy och kraftig hårväxt. Fick också utslag och blemor när jag rakade.

Mitt tips till dej: - Låt det växa fritt!

Knullade säkert 10 olika karlar under ett år innan jag träffade prinsen. Inte en enda av dom klagade på min behåring.

Svar på tråden Hur gör ni håriga kvinnor vid sex?