• vandrandechampinjon

    Barn skulle åka med på kryssning men har ej ID och pass

    Skulle åka 24hr kryssning (ingen tid i land) med barnet som har ej IDhandling och pass än samt är ej svensk medborjare, kommer vi kunna kliva ombord?

    Vet någon om Tallink kontrollerar IDhandling på barn även på kryssning utan tid iland?


    kryssning, resa
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-08 20:41
    Jag och maken såklart ska ha våra pass och IDhandlingar.
  • Svar på tråden Barn skulle åka med på kryssning men har ej ID och pass
  • Anonym (-)
    vandrandechampinjon skrev 2020-09-08 20:40:20 följande:

    Skulle åka 24hr kryssning (ingen tid i land) med barnet som har ej IDhandling och pass än samt är ej svensk medborjare, kommer vi kunna kliva ombord?

    Vet någon om Tallink kontrollerar IDhandling på barn även på kryssning utan tid iland?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-08 20:41

    Jag och maken såklart ska ha våra pass och IDhandlingar.


    Mycket som är oklart här. Vilken är eran relation till barnet till att börja med?
  • Anonym (A)

    När vi har åkt Finlandsfärja har inte barnet uppvisat någon ID-handling. Står det inget på bolagets hemsida om det?

  • vandrandechampinjon
    Anonym (-) skrev 2020-09-08 20:53:26 följande:

    Mycket som är oklart här. Vilken är eran relation till barnet till att börja med?


    Hej,

    Det gäller vår dotter. Vi planerade att åka kryssning som sagt. Jag och min man är ej svensk/EU medborjare; har pass och IDhandling med oss alltid när vi åker (oftast 24timmars kryssning utan tid iland) men kommer inte riktigt ihåg om vi behövde visa passet/ID (förutom när vi åkte med Tallink någon gång till Tallin där vi hade tid iland).

    Frågan är, kontrollerar eller kommer Tallink leta efter barnets pass/ID för att kunna åka Galaxy-kryssning med oss? Dyger personbeviset ifall?
  • Anonym (-)
    vandrandechampinjon skrev 2020-09-09 10:55:21 följande:

    Hej,

    Det gäller vår dotter. Vi planerade att åka kryssning som sagt. Jag och min man är ej svensk/EU medborjare; har pass och IDhandling med oss alltid när vi åker (oftast 24timmars kryssning utan tid iland) men kommer inte riktigt ihåg om vi behövde visa passet/ID (förutom när vi åkte med Tallink någon gång till Tallin där vi hade tid iland).

    Frågan är, kontrollerar eller kommer Tallink leta efter barnets pass/ID för att kunna åka Galaxy-kryssning med oss? Dyger personbeviset ifall?


    Jag har inte varit med om det men om ni inte är EU medborgare så skulle jag gissa risken är betydligt större.
Svar på tråden Barn skulle åka med på kryssning men har ej ID och pass