• AnnaBullar

    Vad är det för "blödning"?

    Vi har precis börjat försöka med barn nr 2 och jag slutade nyss med mina p-piller. Hade första dagen på mensen 20/8 och sen 1-2/9 hade jag molande värk, som mensvärk, och sega flytningar så misstänker ÄL däromkring. För två dagar sen (6/9) kom värken tillbaka fast starkare och igår och idag har jag också haft rosa flytningar med lite blod i. Jag vet att det bara är att invänta och se men jag är så himla nyfiken över vad "blödningen" och värken nu kan vara. Jag tänker att det antingen är nu ÄL sker (kanske oregelbunden efter p-piller), eller början på mens (kanske oregelbunden av samma anledning), mellanblödning eller nidblödning. Fast kan man ha nidblödning så kort inpå ÄL? Vad tror ni??

  • Svar på tråden Vad är det för "blödning"?
  • Anonym (Xx)

    Det är ju svårt att veta, hade varit lättare om du fått pos ältest eller tempade dig för att ha något att utgå ifrån. Antingen hade du äl 1-2/9 och blödningen nu var en nidis (ägget fäster tidigast 6 dagar efter äl), då borde du få svagt pos gravtest kanske 4-5 dagar efter blödning). Eller så var blödningen en älblödning och mensen kommer väl då om 10-16 dagar beroende på hur lång lutealfas du har. Eller kanske början på mens om den ökar idag/imorgon. Vissa kan ju få lite hormonrubbningar efter p-piller så kanske mellanblödning också. När jag får äl börjar det som du beskriver, mensvärk med äggviteflytningar i ca 2-3 dagar men sen när ägget släpper har jag vattniga flytningar som inte syns och brutal älsmärta vid ena sidan samt grov mensvärk. Sist fick jag äl blödning två dagar efter ägget släppt och pos gravtest 10 dagar efter äl. Har alltid bekräftat äl med att tempa.

  • Anonym (Äl)

    Sedan mina graviditeter så har jag värk innan, under och någon dag efter ägglossning.

    Kan komma lite blod under ägglossning också, inte mycket men antingen som rosa flytningar eller så är det blod i flygningarna.

    Kanske kan bero på det? Plus att du även nyligen slutat med p-medel så din kropp kanske reagerar lite ?

Svar på tråden Vad är det för "blödning"?