• Busan

    Hjälp!

    Jag bor idag i en trea med mina barn. De bor i varsitt rum och jag sover i vardagsrummet. Skulle vilja ha ett rum till så att jag får ett rum. Jag har träffat min drömprins sedan sex månader tillbaka och han bor i en annan stad med sina barn. Min största är 18 och kanske bor hemma i ett par år till. Minsta är 14 år. Så att flytta ihop är inte aktuellt förens mini är utflugen om kanske om 5 år. Så mina funderingar och som nu dykt upp är på att hyra en större lgh eller att köpa. Skillnaden är givetvis priset. Den hyresrätt jag ska titta på har en kallhyra på 8000:- vilket är normalt där jag bor, medans om jag har tur kan hitta en billigare bostadsrätt beroende på hur skicket är. Dock finns inte så många fyror till föräljning. Men ska jag köpa vill jag såklart få tillbaka pengarna vid en försäljning. Känner mig velig hur jag ska göra.

  • Svar på tråden Hjälp!
  • Mortiscia80

    Varför kan inte två av barnen dela rum då? T ex äldsta som ändå ska flytta snart, det kan ju bli en morot att söka eget boende den dag det är aktuellt.

    Jag skulle verkligen akta mig för att köpa lgh tillsammans med någon som du bara känt ett halvår!

  • moaguuun

    Jag fick dela rum hela min uppväxt. Låter väldigt konstigt i mina öron att den vuxna inte får ett eget rum.. Man kan ju dela av rum också  

  • Busan
    Mortiscia80 skrev 2020-09-09 09:31:51 följande:

    Varför kan inte två av barnen dela rum då? T ex äldsta som ändå ska flytta snart, det kan ju bli en morot att söka eget boende den dag det är aktuellt.

    Jag skulle verkligen akta mig för att köpa lgh tillsammans med någon som du bara känt ett halvår!


    Men nej jag ska inte köpa med honom. I sådana fall ska jag köpa själv. Det var det frågan var.
  • Busan

    De delade förr när de var små när vi bodde på ett annat ställen innan de fick varsitt rum. Det är inte aktuellt. I mina ögon ska de ha sitt eget. Konstigt att sätta ihop dom som 13 och 17-åring. Det är min åsikt.

  • Mortiscia80
    Busan skrev 2020-09-09 11:14:33 följande:
    Men nej jag ska inte köpa med honom. I sådana fall ska jag köpa själv. Det var det frågan var.
    Ja, det var tyvärr inte tydligt i sammanhanget, särskilt som du tar upp att du träffat en ny kille. Då låter det ju som att han också finns med i planerna. Oavsett, hyreslägenheter är ofta lättsammare på många sätt, enda nackdelen är att du har lite högre hyra. Men om du ska köpa ska du ha handpenning och lån, och den dag du behöver sälja är det inte lika smidigt som att säga upp en hyreslägenhet. Personligen skulle jag aldrig köpa en lägenhet, om jag inte tänkt bo där väldigt många år. En köpt lägenhet stiger nästan alltid i värde, särskilt om man bor där några decennier, men en fyra kanske inte är lika lätt att bli av med.

    Men fortfarande, varför kan inte barnen dela rum?
  • Mortiscia80
    Mortiscia80 skrev 2020-09-09 11:19:10 följande:
    Men fortfarande, varför kan inte barnen dela rum?
    Nu såg jag ditt ovanstående svar förresten och visst kan det vara konstigt att barn i de åldrarna delar men är det enda möjligheten? De två yngsta kanske kan dela istället?
  • Lisa says

    Det kunde ju knappast varit så mycket tydligare? Inte ett ord i hela trådstarten antyder att hon planerar att flytta ihop med honom...


    Mortiscia80 skrev 2020-09-09 11:19:10 följande:
    Ja, det var tyvärr inte tydligt i sammanhanget, särskilt som du tar upp att du träffat en ny kille. Då låter det ju som att han också finns med i planerna.

    "Så att flytta ihop är inte aktuellt förens mini är utflugen om kanske om 5 år. Så mina funderingar och som nu dykt upp är på att hyra en större lgh eller att köpa."
  • Busan
    Lisa says skrev 2020-09-09 11:40:21 följande:

    Det kunde ju knappast varit så mycket tydligare? Inte ett ord i hela trådstarten antyder att hon planerar att flytta ihop med honom...


    Ibland kanske man missar detaljer

    Jag har "bara" två barn en som är 14 och en som är 18. Ska inte flytta ihop. Vill bara ha råd om att köpa eller hyra.
Svar på tråden Hjälp!