• Destinybluee

    Gissningslekar på jobbet

    Vad anser ni om personal som inte får information och behöver gissa sig till saker för att sedan få tillsägelser och frågor om varför ditan och datten inte är gjort?

    Jobbet är en ridklubb

    Jag har lönebidrag för utveckling i anställning och jobbar 75% varav 25 sjukskriven (ledig en dag i veckan. Har ADD och GAD)

    Mina övriga kollegor är en äldre herre med någon asylanställning (vet inte vad) och behärskar inte språket bra och jobbar 80%

    Den andra är en ung tös med lindrig utvecklingstörtning och har talsvårigheter och jobbar 100% på samma lönebidrag som jag.

    Utöver det finns en gynnesietös som går häst på gymnasiet

    En äldre kvinna som arbetstränar heltid

  • Svar på tråden Gissningslekar på jobbet
  • Anonym (G)

    Jag anser att det måste vara väldigt svårt för personalen att utföra sitt jobb om de inte får veta vad det är som de ska utföra.

  • Anonym (I)

    Du får nog ta tag i det och be om ordentligare instruktioner 

  • Anonym (myself)

    Tyvärr, har jag märkt på väldigt många arbetsplatser att det är så - man får inte tillräckligt med information för att kunna utföra sitt jobb på ett bra sätt. Hade t o m en chef som förväntade att jag skulle läsa hans tankar!
    Det enda sättet att lösa det är att begära instruktioner med jämna mellanrum, framför allt på nya arbetsuppgifter som inte är självklara.

  • Destinybluee
    Anonym (G) skrev 2020-09-09 07:55:08 följande:

    Jag anser att det måste vara väldigt svårt för personalen att utföra sitt jobb om de inte får veta vad det är som de ska utföra.


    Precis. Det är bitvis jobbigt ja
  • Destinybluee
    Anonym (myself) skrev 2020-09-09 09:06:26 följande:

    Tyvärr, har jag märkt på väldigt många arbetsplatser att det är så - man får inte tillräckligt med information för att kunna utföra sitt jobb på ett bra sätt. Hade t o m en chef som förväntade att jag skulle läsa hans tankar!

    Det enda sättet att lösa det är att begära instruktioner med jämna mellanrum, framför allt på nya arbetsuppgifter som inte är självklara.


    Min chef förväntar sig att man ska kunna läsa hennes tankar ???????????
  • Aniiee

    Fick du inga bra svar i förra tråden?

    Fråga, förresten. Jobbar du 75% eller jobbar du 50%?


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (Volf)

    Be om skriftliga arbetsbeskrivningar och skriftliga rutiner.

    Ni är lönebidragsanställda (etc) vilket innebär att arbetsgivaren får pengar eftersom ni behöver mer hjälp eller vila eller liknande än gemene arbetstagare. De får ersättning för att vara extra tydliga och handleda er extra mycket.

    Ska jag vara ärlig så låter det som en arbetsgivare som vill ha billig arbetskraft men inte fattat att det är ett större ansvar att anställa personer i era situationer än helt självgående, fullt friska människor med utbildning och/eller erfarenhet.

  • Anonym (I)
    Anonym (Volf) skrev 2020-09-09 17:19:10 följande:

    Be om skriftliga arbetsbeskrivningar och skriftliga rutiner.

    Ni är lönebidragsanställda (etc) vilket innebär att arbetsgivaren får pengar eftersom ni behöver mer hjälp eller vila eller liknande än gemene arbetstagare. De får ersättning för att vara extra tydliga och handleda er extra mycket.

    Ska jag vara ärlig så låter det som en arbetsgivare som vill ha billig arbetskraft men inte fattat att det är ett större ansvar att anställa personer i era situationer än helt självgående, fullt friska människor med utbildning och/eller erfarenhet.


    Lönebidrag har inget med utbildning att göra. Det används om personen har sämre förutsättningar pga funktionsnedsättning 
  • Anonym (Volf)
    Anonym (I) skrev 2020-09-09 17:31:26 följande:

    Lönebidrag har inget med utbildning att göra. Det används om personen har sämre förutsättningar pga funktionsnedsättning 


    Det har du helt rätt i! Mitt misstag.
  • Destinybluee
    Aniiee skrev 2020-09-09 17:13:11 följande:

    Fick du inga bra svar i förra tråden?

    Fråga, förresten. Jobbar du 75% eller jobbar du 50%?


    Jag jobbar 75%.
  • Aniiee
    Destinybluee skrev 2020-09-10 16:12:14 följande:
    Jag jobbar 75%.
    Ok, för det du skriver är att du har en 75% anställning men bara jobbar 50%, men jag anade att det inte var det du menade.
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
Svar på tråden Gissningslekar på jobbet