• Wed 9 Sep 2020 09:45
    485 visningar
    13 svar
    13
    485

    Otroheten gör mig galen

    Hej,

    För att göra en lång historia kort så: jag konfrontera min man att ha varit otrogen under en längre tid för snart 1 år sen. Jag valde att stanna och ge honom en ny chans.

    Men sen jag konfrontera honom känner jag äckel och sorg, kanske avundsjuka? när jag ser andra par. Jag blir arg och ledsen. Tänker konstiga och elaka tankar. Och sen faller allt såklart tillbaka hur min tillit försvunnit till min man. Att det alla andra har, har jag inte längre. Jag känner sorg. Besvikelse.

    Någon som varit i samma sits? Känns samma? Blir det bättre? Hur går man vidare med dessa tankar och beteende?

  • Svar på tråden Otroheten gör mig galen
  • Vaness­a89
    Wed 9 Sep 2020 09:55
    #1
    +1

    Du får vidare genom att frigöra dig från människan som sårade dig.

  • Wed 9 Sep 2020 10:02
    #2

    Jag skulle aldrig komma över det, har själv försökt glömma under ett par år efter en händelse i ett tidigare förhållande, det va "mildare omständigheter".

    Nu vet jag att jag förlåter aldrig någon form av otrohet, då är man inte värd min kärlek och respekt.

  • Wed 9 Sep 2020 10:11
    #3
    Vickyli skrev 2020-09-09 10:02:12 följande:

    Jag skulle aldrig komma över det, har själv försökt glömma under ett par år efter en händelse i ett tidigare förhållande, det va "mildare omständigheter".

    Nu vet jag att jag förlåter aldrig någon form av otrohet, då är man inte värd min kärlek och respekt.


    Vad var det han gjorde som var mildare omständigheter?
  • Wed 9 Sep 2020 10:18
    #4

    Så om jag nu tar steget att gå vidare, alltså lämna honom. Försvinner mitt mående då? Slutat jag äcklas av andra ?lyckliga? par?

  • Wed 9 Sep 2020 10:31
    #5
    kiki skrev 2020-09-09 10:18:53 följande:

    Så om jag nu tar steget att gå vidare, alltså lämna honom. Försvinner mitt mående då? Slutat jag äcklas av andra ?lyckliga? par?


    Jag är väldigt övertygad om att den känslan kommer försvinna nästan direkt om du lämnar, du lär känna dig otroligt fri och så småningom redo att få det alla de där lyckliga paren har.

    Men om du nu inte vill lämna direkt, har du provat att gå till någon kurator/psykolog och prata om detta med?
  • Wed 9 Sep 2020 10:39
    #6

    Jag har gått hos kurator och vi har gått på parterapi. Jag har dock inte gått och berättat just dom här känslorna då dom nyss börja dyka upp. Kan det ha varit nu i sommar? Dom blir dock bara starkare och starkare. Ser jag ett par som myser, oavsett om det är en film lr nån som lägger upp på insta som jag känner blir jag äcklad och får rysningar.

  • Wed 9 Sep 2020 13:20
    #7
    Melisandre skrev 2020-09-09 10:11:04 följande:

    Vad var det han gjorde som var mildare omständigheter?


    Det var ingen otrohet som pågick under längre tid. Det var typ en crush som sambon vägrade erkänna men jag var ju ej blind, vid ett tillfälle gick gick det över gränsen..

    Kändes otroligt respektlöst och jag kan ej ha förtroende 100 % efter det..
  • Wed 9 Sep 2020 13:23
    #8

    Jag har lärt mig att det är viktigt att tillåta sig känna alla jobbiga känslor, verkligen gå in i dem och va ledsen/ arg eller vad det nu är och andas igenom dem. Då kommer de släppa..

  • Fri 11 Sep 2020 21:26
    #9

    Det har varit upp o ner i ett år, känns inte lättre med känslorna. Vissa dagar svävar jag på moln, andra dagar vill jag bara avsluta mitt liv, ångrar allt med min man. Det är verkligen en berg o dalbana, och tro mig, min man får vara med på denna färd, det är han som försatt mig och sin familj i denna pissiga situation..

  • Sun 11 Oct 2020 22:29
    #10

    Jag lider med dig, går igenom exakt samma sak.. jag har valt att försöka ge det en chans men jag vet inte om jag kommer klara det. Känns som man stänger av för att orka ta sig igenom de hela,. Stället mig oxå den frågan om smärtan försvinner ?..

Svar på tråden Otroheten gör mig galen