• Wed 9 Sep 2020 10:16
    809 visningar
    1 svar
    1
    809

    Tidigt plus tecken på Tvillingar

    Testade super starkt plus på BIM-6 så starkt att jag knappt han doppa testet i urinet innan det blev plus. Tog ytterliga 2 st test som visade samma. Varav ett var clearblue med veckoindikator som visade 2-3 veckor. 

    Ni som har fått tvillingar när plussade ni? Tänkt att så tidigt stark plus kan bero på högre Hcg nivåer? Känner mig orolig men vad skulle det annars kunna bero på att jag testade plus så pass tidigt?

    Det finns inget annat tillfälle nämligen på hela månaden där jag kan ha blivit gravid? 100%. 

    Tänker också på utomkvedshavandeskap men då behövs väl smärtan också för att det ska vara någon "skillnad" ifrån en normal graviditet? 

  • Svar på tråden Tidigt plus tecken på Tvillingar
  • LFF
    Thu 17 Sep 2020 13:19
    #1
    Jencie skrev 2020-09-09 10:16:45 följande:

    Testade super starkt plus på BIM-6 så starkt att jag knappt han doppa testet i urinet innan det blev plus. Tog ytterliga 2 st test som visade samma. Varav ett var clearblue med veckoindikator som visade 2-3 veckor. 

    Ni som har fått tvillingar när plussade ni? Tänkt att så tidigt stark plus kan bero på högre Hcg nivåer? Känner mig orolig men vad skulle det annars kunna bero på att jag testade plus så pass tidigt?

    Det finns inget annat tillfälle nämligen på hela månaden där jag kan ha blivit gravid? 100%. 

    Tänker också på utomkvedshavandeskap men då behövs väl smärtan också för att det ska vara någon "skillnad" ifrån en normal graviditet? 


    Har inte testat före BIM utan när mensen varit ca en vecka sen. På två av testen gick det dock väldigt fort att få ett plus. Det ena blev mina tvillingar, det andra slutade i missfall men på blodprovet man tog hade jag skyhöga hcg-nivåer så jag misstänker att det var en tvillinggraviditet även den gången (blodprov togs då jag åkte in till gynakuten då jag blödde så otroligt).

    På graviditeten mitt emellan dessa två (den lyckade var den sista graviditeten) så tog det lite längre tid för plusset att komma, även om det inte var full tid. Den gången var det en bebis som tyvärr hade dött när vi fick se den på KUB-ul.
Svar på tråden Tidigt plus tecken på Tvillingar