• Wed 9 Sep 2020 11:17
    493 visningar
    4 svar
    4
    493

    Hinnersäck utan foster, blödning

    Hej!

    Det är nämligen så att jag är gravid i vecka 7 ( 6+5 ) enligt mina uträkningar baserad på mensens första dag 25/7.

    Jag fick en brun-rosa flytning i måndags eftermiddag och igår började jag blöda lite smått. Åkte in till gynmottagningen och gjorde ett VUL.

    Läkaren såg då bara en hinnesäck utan någonting i. Enligt storleken på den borde jag vara i vecka 5+0

    Han sa att det kan vara så att jag är kortare gången än vad jag trodde eller att det har skett ett missfall. Skulle ta blodprov för att kolla hcg värdet 3 gånger och sedan komma in på torsdag för ett yttligare VUL.

    När jag kom hem fick jag menssmärtor men dem satt mest i ländryggen. Blöder fortfarande men inte så mycket. Lite rosa-brunaktigt.

    Undrar om det är någon som har varit med om liknande? Hur gick det för er?

    Kan man verkligen räkna så fel på dagarna.

    Känns som att man har tappat hoppet och känner bara att jag kommer åka dit för att få bekräftat missfall.

  • Svar på tråden Hinnersäck utan foster, blödning
  • Anonym (Padda­n)
    Wed 9 Sep 2020 11:27
    #1

    Hej! Ja jag var nyligen med om något liknande. 

    I v. 5 fick jag lite bruna flytningar ihop med mensvärk, i v. 6 kom det färskt blod vid ett tillfälle. Dom bruna flytningarna kom och gick tills jag i v. 7 fick göra ett vul och där syntes en tom hinnsäck. 

    2 veckor senare, v. 9 var jag tillbaka och då syntes plötsligt ett foster motsvarande v. 7, utan hjärtslag. Fick sen medicin osv. 

    Jag tror ju dock embryot dog tidigare än v.7 som läkaren sa, för samma dag hon gissade på var jag på mitt första vul där det inte syntes nåt alls. 

    Men, i ditt fall, så kan det ju i bästa fall vara att personen som gjorde vulet kanske inte var top notch. En läkare sa till mig att det är skitsvårt att göra vul, man tror ju att det bara är att sticka in staven så syns allt men det är långt ifrån så enkelt. 

    Jag hoppas det går bra för dig! 

  • Wed 9 Sep 2020 15:37
    #2

    Hej.

    Nästan exakt samma situation här.

    Förra veckan gjorde jag i ultraljud i vecka 6+4. Läkaren såg en hinnsäck men inget foster. Hinnsäcken mätte 5+1. Jag fick lämna hcg-prover och de steg bra. Häromdagen blödde jag brunt. Jag fick en akuttid till ultraljud (överdrev lite) Då jag var orolig. Fick se ett tickande hjärta. ???? storleken motsvarade 6+0 istället för 7+3. Jag förstår att det kan skilja några dagar men 10 dagar känns mycket. Tydligen kan embryot cirkulera i livmodern innan det fäster. Sen var säkert ägglossningen några dagar senare.

    Med dottern ville de flytta 6 dagar men hon kom till efter IVF så där visste vi exakta datum.

    Hoppas det går bra för dig. ?

  • Wed 9 Sep 2020 15:38
    #3

    Alla frågetecken är där jag gjort smileys, går tydligen inte göra det via telefonen.

  • loffe2­020
    Sun 13 Sep 2020 05:25
    #4

    Hur gick det för dig? Jag var på VUL i fredags i vad jag trodde var 7+1 men då syntes bara hinnsäck och gulesäck. Är så otroligt ledsen och orolig för att det ska ha avstannat.. nästa VUL om 1,5 vecka

Svar på tråden Hinnersäck utan foster, blödning