• decemberapril

    Snälla hjälp mig tyda mina LH-test!

    Hej!

    Jag blir galen, jag förstår inte mina LH- test. Jag tycker att det ser positivt ut på CD 11. Men negativt på CD 12. Men sen har jag svårt att avgöra efterföljande dagar. Kan man ha positivt så många dagar i rad? Och det kan ju inte skifta mellan positivt och negativt. Ska vi fortsätta ligga ännu mer? Snälla hjälp mig tyda!TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-09 17:02
    OBS! Alla tester är tagna vid samma klockslag.

  • Svar på tråden Snälla hjälp mig tyda mina LH-test!
  • Mortiscia80

    11 är den som verkar positiv så din ägglossning borde vara över vid det här laget. Mitt råd är att använd ClearBlue som ger tydligt svar, då slipper man gissa sig fram. Men läs instruktionerna noga!

  • Nykär15
    Mortiscia80 skrev 2020-09-09 20:54:34 följande:

    11 är den som verkar positiv så din ägglossning borde vara över vid det här laget. Mitt råd är att använd ClearBlue som ger tydligt svar, då slipper man gissa sig fram. Men läs instruktionerna noga!


    Råder till samma, stickor är hemskt mycket tolkande med. Hade med ansett att ÄL var på dag 11, och sen släpper ägget inom 12-48 timmar och då är det ju bra ligga ett par dagar till efter positivt test. Vi brukar börja med sex varannan dag från CD8 och fram till positivt, då kör vi varje dag. Sen fortsätter vi med varannan för att vi gillar det resten av cykeln.


    Dock så tar jag aldrig de digitala eller andra ÄL-test på morgonurin som Clearblue säger. Man utsöndrar LH dagtid, börjar på morgonen och ökar, så för mig funkar det bäst senare på dagen.


    Jag brukar ha ÄL runt dag 12-14, har nån gång haft även tidigare.

Svar på tråden Snälla hjälp mig tyda mina LH-test!