• Wed 9 Sep 2020 17:17
    358 visningar
    6 svar
    6
    358

    Vågar jag testa mig???

    Vi har länge försökt bli gravida här hemma, ca 2 år nu. Men det tycks inte ta sig och hela tiden uppstår nya problem. Min ålder (39) är ett av problemen. Min vikt är ett annat problem. I maj 2019 upptäckte man att jag hade flera stora myom som i oktober 2019 opererades bort med öppen buk operation. I mars 2020 upptäcktes att min slemhinna var förstorad eller något sånt och jag sattes på 3 kurer av nån medicin, som jag inte ens vet om den hjälpte. Nåväl månaderna rullar på och vi har fortsatt försöka, väl medvetna om att tiden för att få hjälp har runnit ut, om vi inte vänder oss till en privatklinik. Men så hände nånting förra torsdagen, jag fick spottings, spottings som håller i sig fortfarande (7 dagar idag). Jag antar att det inte är mens eftersom det bara syns på pappret och inte behövts något skydd. Mensen skulle ha kommit i måndags, men istället fick jag smått ömma bröst. I vanliga fall får jag ont i brösten 7 dagar före mens, men nu kom ju det ömma på själva BIM och jag hade då haft spottings i 5 dagar. Jag vill så gärna vara gravid, men jag vågar inte ta ett test. Alltför många negativa testresultat har passerar under dessa 2 år och jag vet inte om jag kan hantera ännu ett till sorgset besked. Samtidigt så oroar jag mig för att detta småblödande betyder att jag har fått något nytt fel i mina kvinnliga delar som måste åtgärdas.

    Vet inte riktigt vad det är jag vill fråga er om, jag känner mig bara så lost i allt det här.

  • Svar på tråden Vågar jag testa mig???
  • Wed 9 Sep 2020 18:13
    #1

    Det händer ju inget drastiskt även om du inte testar nu. Avvakta och se om mensen kommer. Blir det bara spottings resten av veckan så testa nästa vecka.

  • Wed 9 Sep 2020 19:42
    #2

    Nej det är förvisso sant att inget drastiskt händer om jag väntar, men det här är det enda jag går och tänker på nu och det äter verkligen upp mina tankar, jag både vill och inte vill veta vad dessa spottings beror på.

  • Wed 9 Sep 2020 20:53
    #3

    Det bästa är att du testar dig. Du kanske inte får ett positivt, då kan du ju bara testa lite senare om spottingen fortsätter, men om du går och oroar dig kommer du bara må dåligt.

  • Wed 9 Sep 2020 22:17
    #4
    Mortiscia80 skrev 2020-09-09 20:53:13 följande:

    Det bästa är att du testar dig. Du kanske inte får ett positivt, då kan du ju bara testa lite senare om spottingen fortsätter, men om du går och oroar dig kommer du bara må dåligt.


    Jag beställde hem tester som kommer i brevlådan i natt förhoppningsvis. Men nyss upptäckte jag att det är mer blod nu än förut. Det är fortfarande bara något jag märker när jag varit på toaletten och inga spår i trosskyddet, Så det är nog bara något hormonellt trassel och ingen graviditet tyvärr. Har bestämt mig för att testa när jag vaknar imorgon om testen har kommit, men försöker tänka att jag ska vara inställd på negativt resultat så kanske jag inte blir alltför sorgsen och besviken efteråt.
  • Wed 9 Sep 2020 23:18
    #5

    Håller ändå tummarna för dig! <3

  • Thu 10 Sep 2020 08:51
    #6
    Beyou skrev 2020-09-09 22:17:24 följande:
    Jag beställde hem tester som kommer i brevlådan i natt förhoppningsvis. Men nyss upptäckte jag att det är mer blod nu än förut. Det är fortfarande bara något jag märker när jag varit på toaletten och inga spår i trosskyddet, Så det är nog bara något hormonellt trassel och ingen graviditet tyvärr. Har bestämt mig för att testa när jag vaknar imorgon om testen har kommit, men försöker tänka att jag ska vara inställd på negativt resultat så kanske jag inte blir alltför sorgsen och besviken efteråt.
    Du verkar lite lugnare nu åtminstone, hoppas testerna kommer fram i tid :) Det är nog en bra inställning att tänka "mens" så kan det ju bara bli bättre sedan. Lycka till!
Svar på tråden Vågar jag testa mig???