Anonym (Hh) skrev 2020-09-10 06:10:06 följande:
Du gör samma fel som så många andra A) du tror han kommer ändra sig. Det kommer han inte. Tro aldrig det. Kommer någon ändra sig så är det mot det sämre ju längre tiden går, inte bättre. B) du väljer att tro på vad han säger istället för vad han faktiskt gör och visar i handling. Det är lätt att snacka skit. Folk ljuger, folk säger det de tror du vill höra, folk säger saker för att underlätta för sig själva osv. Ibland tror de till och med på skg själva. Du ska gå på vad folk gör. Handling väger tyngre än ord.
Om du värderar dig själv, dina barn och ert välmående (barn märker allt, även sånt man inte tror de möjligtvis ska kunna märka, och du sätter exempel för hur de ska hantera relationer och folk som inte är bra för dem i framtiden) så ska du lämna honom nu. Han kommer inte ändra sig och ja, du är ett andrahandsval och du är mer investerad i det här än honom. Finns ingen anledning att vara kvar i detta, det enda det gör är att bryta ner din sjävkänsla och ditt självförtroende ännu mer.
tack för ett bra inlägg. Jag vet ju att jag är en grymt bra tjej och ett riktigt bra kap så det är därför jag också blir sjukt frustrerad när man blir behandlad av någon som om man vore ett andrahandsval. jag förtjänar att bli behandlad som ett förstahandsval eller åtminstone att man kompromissar. han gör inte det om inte jag uttryckligen BER honom att planera och kompromissa in mig eller påminna honom om hur hans prio borde vara.. han förstår och håller med mig men hamnar lätt tillbaka till sitt gamla spår. jag är en sådan som planerar min tid då jag inte har så mkt tid, jobbar massor och har barn 50%.. han planerar inte om det inte är riktigt viktigt, att man ska åka iväg där det krävs bokning av något slag.
jag tvekar inte på att han inte gillar mig eller håller av mig men det är som om han har annat han hellre vill göra, som han hellre prioriterar och därför känner lättnad när jag hittar på saker som inte involverar honom.. han saknar mig när han är ensam men inte när han har fullt upp med sitt är min upplevelse.
visst, han hör av sig kontinuerligt, önskar mig en bra dag osv.. men det är som om han vill att han ska vara min prio men jag ska inte va hans prio.
han duckar från att träffa min familj .. han duckar för att jag ska umgås med hans familj trots att vi båda är extremt nära våra familjer.