• Anonym (?)

Bajsfläck i trosa- kasta eller tvätta?

TMI!: Råkade pinsamt nog komma en liten liten bajsfläck i min trosa när jag pruttande... är nog lite dålig i magen. Har aldrig hänt mig förut i mitt liv (förutom ev när jag var barn, något jag inte minns) och jag känner mig handfallen. Min första tanke var att slänga trosorna. Känns konstigt att tvätta.

Hur hade ni gjort? Går det att tvätta?

• Svar på tråden Bajsfläck i trosa- kasta eller tvätta?
  • neverpreggo

Händer nog de flesta någon gång. Tvätta på hög värme. Inget konstigare än blod.

• Anonym (Tvätta)

Klart du kan tvätta. Är väl inte äckligare eller mer orent med bajs än andra kroppsvätskor.

• Anonym (?)

Tack för svar! Jag vet inte, tycker bajs känns betydligt äckligare. Är ju liksom inte bakterier på samma sätt i tex mens eller flytningar. Räcker 60 grader?

Får se hur jag gör

• Anonym (Pengamaskin)

Varför slänga något som du kan sälja till Japan för en ansenlig peng?

• neverpreggo

Någonsin hört om tygblöjor? Dessa barn överlever så det gör nog du också.

• Anonym (Clean)
    Anonym (?) skrev 2020-09-09 23:17:43 följande:

Tack för svar! Jag vet inte, tycker bajs känns betydligt äckligare. Är ju liksom inte bakterier på samma sätt i tex mens eller flytningar. Räcker 60 grader?

Får se hur jag gör

60° borde räcka, kanske du kan använda 90° om plagget tål? Du kan välja förtvätt och även använda "vanish oxi action" (aktivt syre).
    Alternativ hälla på kokande vatten (om plagget tål), då dör också alla bakterier.
    Oroa dig inte, det kommer bli rent.

Sen är det förstås annan sak om du känner att det inte känns fräscht och inte vill spara trosorna. Kan ju vara synd om de var dyra/snygga?

Många använder tygblöjor på sina bebisar och de tvättas ju för jämnan.
  • Anonym (Clean)

...tygblöjorna alltså, inte bebisarna ;)

• Utvandraren2

60 graderstvätt såklart. Det tar det mesta av bakterier. Här köps inte underkläder som inte tål det och skulle jag råka köpa ngt som inte tål det så går det i 60 grader ändå.

Sängkläder, handdukar, underkläder alltid 60 grader. Allt annat är ohygieniskt.

Disktrasor kör jag på 90 så kan jag byta ofta. Dessutom rensar det tvättmaskinen.

• Anonym (Pr)
    Anonym (Tvätta) skrev 2020-09-09 23:14:29 följande:

Klart du kan tvätta. Är väl inte äckligare eller mer orent med bajs än andra kroppsvätskor.

På riktigt? Kan ta vilken kroppsvätska som helst i munnen och till och med svälja, men bajs?! Äckligt!!
  • Anonym (Clean)
    Anonym (Pr) skrev 2020-09-10 00:15:45 följande:
    På riktigt? Kan ta vilken kroppsvätska som helst i munnen och till och med svälja, men bajs?! Äckligt!!
    Men nu var det ju i trosan vilket går att tvätta rent. Tar du blod i munnen och sväljer Förvånad?
Svar på tråden Bajsfläck i trosa- kasta eller tvätta?