• S9191

    Inga symtom v. 8?

    Hej,

    Är i vecka 8 nu (7+3) och har verkligen noll symtom....kanske lite ömma bröst från och till men ibland känner jag inget alls i dem heller.

    Hur mår ni andra?

    Har gått igenom ett MA i februari och då hade jag lite rosa spottnings vid två tillfällen.

    Ska på UL på måndag känns bara som jag väntar in dåligt besked och väntan har varit så lång :(

  • Svar på tråden Inga symtom v. 8?
  • Anonym (Symptom)

    Jag har vart gravid 4 gånger (ett ma) och vid varje graviditet då har jag haft olika med symptom.

    Grav 1 hade knappt symptom. Illamående runt BIM men det försvann efter 1 vecka och jag fick därefter ömma bröst runt v.9

    Grav 2 ma. Avstannat i v.6. Upptäcktes v.8 och kom ut v.9 Mådde illa hela tiden.

    Grav 3 ömma bröst runt BIM. Försvann efter 1 vecka. Ömma bröst och illamående runt v.11

    Grav 4 märkte jag inte av förrän v.11. Blödde konstigt från mensen och framåt. Bokade tid hos gyn (historik av cellförändringar och var rädd att det var så igen) men istället så var jag gravid i v.12. Symptom kom v.15

  • S9191

    Tack för ditt svar! Man behöver alltså inte ha något symtom alls...?

    Tycker det är så fruktansvärt jobbigt, varit en lång resa med hormonstimulerande och svårigheter att bli gravid....

  • Anonym (Symptom)
    S9191 skrev 2020-09-10 09:27:20 följande:

    Tack för ditt svar! Man behöver alltså inte ha något symtom alls...?

    Tycker det är så fruktansvärt jobbigt, varit en lång resa med hormonstimulerande och svårigheter att bli gravid....


    Nej symptom behöver man inte ha. Absolut att det förekommer, men inte hos alla och det kan komma och gå i olika veckor. Min sambos mamma fick reda på att hon var gravid i v.19. Hon hade mens som vanligt och inga symptom.

    Det som hon och andra reagerade på var den plötsliga magen som bara dök upp.
  • Dhalia

    Hej, jag är också orolig och har haft svårt att bli gravid. Blev nu gravid efter IVF. Har inget illamående alls och har inte fått det. Har sedan under IVF stimuleringen haft ömma bröst och det har hållit i sig tills idag. Märkte nu när jag duschade att brösten är inte alls ömma, möjligen spända men brukade ha ont och kunde inte ens ligga på mage och sova. Är nu i v6+3 har ultraljud nästa vecka på onsdag. Känner ibland molvärk/mensvärk men förutom brösten har jag inga fler symtom. Är rädd för att få missfall :( hoppas verkligen att det inte behöver vara något dåligt...

  • greeneyes
    Dhalia skrev 2020-09-10 19:23:39 följande:

    Hej, jag är också orolig och har haft svårt att bli gravid. Blev nu gravid efter IVF. Har inget illamående alls och har inte fått det. Har sedan under IVF stimuleringen haft ömma bröst och det har hållit i sig tills idag. Märkte nu när jag duschade att brösten är inte alls ömma, möjligen spända men brukade ha ont och kunde inte ens ligga på mage och sova. Är nu i v6+3 har ultraljud nästa vecka på onsdag. Känner ibland molvärk/mensvärk men förutom brösten har jag inga fler symtom. Är rädd för att få missfall :( hoppas verkligen att det inte behöver vara något dåligt...


    För mig var brösten superömma omkring BIM men försvann sedan, som att kroppen vande sig. Hon är 6 år nu :)
    2007 & 2013
  • Anonym (V 13)

    Plussade för två veckor sedan, tog test då mens var försvunnen (fick barn i december så varit lite oregelbunden) och ville utesluta graviditet. Plussade och trodde jag var tidigt i grav. Ul igår visade 12+2! Mår verkligen skit vilket jag inte brukar göra så här sent i graviditeten. har två barn sen innan och brukar må riktigt risigt v 6-12 (illamående, trötthet, huvudvärk och ögonmigrän, ömma bröst, humörsvängningar) men det har i båda tidigare graviditeterna gått över nästan över en natt i 12+0.

  • S9191
    Anonym (V 13) skrev 2020-09-11 13:40:35 följande:

    Plussade för två veckor sedan, tog test då mens var försvunnen (fick barn i december så varit lite oregelbunden) och ville utesluta graviditet. Plussade och trodde jag var tidigt i grav. Ul igår visade 12+2! Mår verkligen skit vilket jag inte brukar göra så här sent i graviditeten. har två barn sen innan och brukar må riktigt risigt v 6-12 (illamående, trötthet, huvudvärk och ögonmigrän, ömma bröst, humörsvängningar) men det har i båda tidigare graviditeterna gått över nästan över en natt i 12+0.


    Men wow, vilken chock för er! Men du kände inget speciellt innan du plussade?

    Tycker det är så jobbigt, hade ju nästan hellre legat och kräkts än att känns NOLL.

    Men nu är det bara väntan till måndag, fortfarande inget symtom alls....
  • Dhalia
    greeneyes skrev 2020-09-11 13:32:26 följande:

    För mig var brösten superömma omkring BIM men försvann sedan, som att kroppen vande sig. Hon är 6 år nu :)


    Okej vad skönt att höra. Idag var brösten lite mer ömma igen vet inte om det går upp och ner för att sedan avta helt... Tog också ett CB med veckoindikator som visade 3+ så hoppas lillen växer som den ska :)
  • Anonym (V 13)
    S9191 skrev 2020-09-11 14:00:55 följande:

    Men wow, vilken chock för er! Men du kände inget speciellt innan du plussade?

    Tycker det är så jobbigt, hade ju nästan hellre legat och kräkts än att känns NOLL.

    Men nu är det bara väntan till måndag, fortfarande inget symtom alls....


    Förstår oron! Hade svårt att bli gravid tidigare i livet och var väldigt orolig med första barnet. Alla graviditeter är olika, vissa mår ruttet hela graviditeten medan andra orkar springa maraton v 38....

    Hoppas det går fint på ultraljudet! <3

    Vi har haft en hektisk sommar och jag har varit trött, som man ju är med två småbarn hemma! Dagarna runt att jag plussade i denna graviditet mådde jag lite illa men jag trodde verkligen inte att jag var gravid. Har druckit vin, ätit salami och annat sånt som inte alls lämpar sig för en gravid. Innan ultraljudet var jag säker på att jag var mkt tidigt gravid eller att allt inte stod rätt till eftersom jag haft så lite symtom och mensen ändå var så försenad (senaste började 1/6).
Svar på tråden Inga symtom v. 8?