• Lucia2019

    Ni som har lyckats "baka" en flicka?

    Hej!

    Jag vänder mig till alla er som medvetet har lyckats få till en flicka? Hur gjorde ni och vad har ni för tips? 

  • Svar på tråden Ni som har lyckats "baka" en flicka?
  • beccagranen

    Första barnet, utan någon planering - blev en pojke.

    När vi skulle baka andra barnet önska jag innerligt en flicka, läst på tipps som att ha sex tre dagar före äl och efter. Mannen skulle träna eller bada varmt innan (killspermier är kännsliga mot värme), ät strepsil. Ja jag gjorde alla möjliga konstiga saker, och visst blev det en liten flicka. Om det är slumpen eller om det faktiskt hade någon påverkan vet jag ej.  Min granne har sju söner, inga flickor, hon testa också olika metoder som fanns på 80 talet men det hjälpte inte ;)

  • Anonym (Anonym)
    Långbenopluto skrev 2020-09-10 13:59:52 följande:

    Det är den enskilda spermien som avgör könet, så det spelar ingen roll hur ni gör det....


    Korrektion: det är ägget som väljer ut vilken spermie som ska befrukta, annars helt rätt.
  • Anonym (Anonym)

    Och ts, om det fanns någon som helst metod för att öka chanserna för pojkar eller flickor så hade asiaterna kommit på det för tusentals år sedan och sluppit göra sig av med alla oönskade flickbebisar på olika sätt.

  • Anonym (2 flickor)

    Vi pippade!

    Har en kompis i vars släkt det bara föds pojkar. Har varit så i flera generationer. Fascinerande.

  • Anonym (Lite salt)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-10 16:29:03 följande:

    Korrektion: det är ägget som väljer ut vilken spermie som ska befrukta, annars helt rätt.


    Korrektion:ägget "väljer" inte ut något då det inte är medvetet, och ja det är spermien som avgör könet, om spermien har två x-kromosomer blir det en flicka. Ägget väljer inte spermier efter vilken kön "den" vill ha.
  • Anonym (Lite salt)

    Ts, googla, det finns massor av info på engelska. Knappast vetenskapligt tillförlitlig, men det vet du nog redan.

  • Anonym (Mammas tips)

    Min mammas tips för att det skall bli en flicka. Kvinnan är överst och mannen ligger still. Han får inte jucka utan kvinnan sköter samlagsrörelserna och är överst.

    Funkade för mig. Jag tror inte ett skvatt på det, men svårt att argumentera mot resultatet 2 flickor inga pojkar.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lite salt) skrev 2020-09-10 16:35:04 följande:
    Korrektion:ägget "väljer" inte ut något då det inte är medvetet, och ja det är spermien som avgör könet, om spermien har två x-kromosomer blir det en flicka. Ägget väljer inte spermier efter vilken kön "den" vill ha.
    Jag hoppas Stockholms universitet duger som källa:

    www.su.se/forskning/forskningsnyheter/olika-%C3%A4gg-f%C3%B6redrar-olika-spermier-1.503517

    www.forskning.se/2020/06/11/agget-valjer-spermie/

    Eller den här för den delen: www.doktorn.com/artikel/%C3%84gget-v%C3%A4ljer-spermier/
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lite salt) skrev 2020-09-10 16:35:04 följande:
    Korrektion:ägget "väljer" inte ut något då det inte är medvetet, och ja det är spermien som avgör könet, om spermien har två x-kromosomer blir det en flicka. Ägget väljer inte spermier efter vilken kön "den" vill ha.
    Och jag sa aldrig att ägget väljer efter kön! Det var hela min poäng, att man själv inte kan styra vad det ska bli eftersom ägget väljer enligt andra kriterier.
  • Anonym (Lova)

    [quote=80636638][quote-nick]beccagranen skrev 2020-09-10 14:14:28 följande:[/quote-nick]Första barnet, utan någon planering - blev en pojke.

    När vi skulle baka andra barnet önska jag innerligt en flicka, läst på tipps som att ha sex tre dagar före äl och efter. Mannen skulle träna eller bada varmt innan (killspermier är kännsliga mot värme), ät strepsil. Ja jag gjorde alla möjliga konstiga saker, och visst blev det en liten flicka. Om det är slumpen eller om det faktiskt hade någon påverkan vet jag ej.  Min granne har sju söner, inga flickor, hon testa också olika metoder som fanns på 80 talet men det hjälpte inte ;)

    Berätta gärna mer om dessa konstiga saker du gjorde för att öka chanserna mot flicka! Försöker göra samma men står så olika överallt och tar tacksamt emot tips:)

  • Editb

    Flickspermier överlever ju längre än pojkspermier.. så har du sex långt innan ägglossningen lär det vara större chans att de spermier som överlevt är just flickor.

  • Anonym (Hmmm)

    Går nog inte att styra på något sätt alls - det blir vad det bli.
    Men jag fick höra att för att öka oddsen för en son (hade redan en dotter) så skulle jag se till att gå på djupet ordentligt när jag släppte satsen, hahahaha
    Funkade iofs - fick en son!

  • Anonym (Doris)
    beccagranen skrev 2020-09-10 14:14:28 följande:

    Första barnet, utan någon planering - blev en pojke.

    När vi skulle baka andra barnet önska jag innerligt en flicka, läst på tipps som att ha sex tre dagar före äl och efter. Mannen skulle träna eller bada varmt innan (killspermier är kännsliga mot värme), ät strepsil. Ja jag gjorde alla möjliga konstiga saker, och visst blev det en liten flicka. Om det är slumpen eller om det faktiskt hade någon påverkan vet jag ej.  Min granne har sju söner, inga flickor, hon testa också olika metoder som fanns på 80 talet men det hjälpte inte ;)


    äta strepsil? åt du det innan samlag eller lite titt som tätt?


     

  • Anonym (2 av varje)

    Jag har pojke-flicka-pojke-flicka.

    Första kan jag inte säga något om, han blev till helt oplanerat när jag hade P-stav, så...

    Andra, flickan, blev till genom sex på en torsdag och ägglossning på måndagen därpå. Vi körde på skeden som ställning... Något annat kan jag inte säga.

    Med trean, pojke, hade vi sex prick på ägglossning, missionären, min man hade duschat hett jusr innan.

    Med fyran, flicka, hade vi också sex prick på ägglossning, jag ovanpå, han också i sittande ställning. Enda som särskiljde sig denna gång var att vi också haft ett avbrutet samlag dagen innan... Så han hade alltså ejakulerat dagen innan det fullbordade samlaget som ju blev en flicka. (Vi hade egentligen tänkt hoppa den månaden för att inte få en decemberbebis - men men )

    Så min egen tanke kring det hela är - det blir vad det blir!

  • Aikido

    Vill minnas att det blev en tjej när jag tittat på Rapport på kvällen. Nästa blev en kille och då hade jag tittat på Aktuellt. Tredje blev en pojk-flicka och jag är ganska säker på att jag bläddrat i en gammal Aktuell Rapport den kvällen.

    Statistiskt säkerställt och bortom allt rimligt tvivel liksom alla andra husmorstips.

  • Anonym (Tjej)

    Sex dagarna innan äl, testade med stickor så jag visste att äl kommer ske om några dagar. Sex fler gånger under fertila period men inget på ÄL dagen. Mannen badade varm innan sex. Metoden sex innan ÄL fungerade på oss så tjej kom ut :)

  • Anonym (Morsans tips (ha är vi två?))

    Mamma sa att är kvinnan överst under hela samlaget blir det en flicka. Mannen överst och det blir pojke. Är ju naturligtvis dumheter, men har två flickor inga pojkar...så  värt att prova kanske?

    Mamma har fyra döttrar inga söner.

Svar på tråden Ni som har lyckats "baka" en flicka?