• toenail

    Möjligt att känna av ev graviditet dagar efter ägglossning?

    Jag fick positivt utslag på ägglossningstest den 6/9 och har idag upplevt en molande känsla i mina äggstockar. När jag satte på mig min tränings bh så upplevde jag obehag runt bröstvårtorna, något som jag inte upplevt förut.

    Kan man känna av något redan nu om det skulle vara så att jag är gravid? Hur troligt är det?

  • Svar på tråden Möjligt att känna av ev graviditet dagar efter ägglossning?
  • Anonym (Svar på tal)

    Nej, det är faktiskt helt omöjligt eftersom ägget inte ens har fäst i livmodern än förrän en vecka har gått. De saker man känner kan lika gärna vara kroppens förberedelse inför mens.

  • Anonym (Tyrol)

    Fyra dagar låter snabbt men jag själv hade väldigt tidiga tydliga känningar, definitivt mindre än en vecka efter befruktning, så skulle inte säga att det är omöjligt.

  • Anonym (H)

    Nej det är inte möjligt. Från positivt ägglossningstest tar det 12-48 timmar tills ägget släpper. Från det att det släppt tar det minst 5 dagar innan det fäster i livmodern (förutsatt att det blivit befruktat då) och innan dess kan man inte känna något.

  • toenail
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-09-10 16:03:35 följande:

    Nej, det är faktiskt helt omöjligt eftersom ägget inte ens har fäst i livmodern än förrän en vecka har gått. De saker man känner kan lika gärna vara kroppens förberedelse inför mens.


    Anonym (Tyrol) skrev 2020-09-10 16:09:17 följande:

    Fyra dagar låter snabbt men jag själv hade väldigt tidiga tydliga känningar, definitivt mindre än en vecka efter befruktning, så skulle inte säga att det är omöjligt.


    Anonym (H) skrev 2020-09-10 16:09:38 följande:

    Nej det är inte möjligt. Från positivt ägglossningstest tar det 12-48 timmar tills ägget släpper. Från det att det släppt tar det minst 5 dagar innan det fäster i livmodern (förutsatt att det blivit befruktat då) och innan dess kan man inte känna något.


    Jag blev fundersam då mina bröstvårtor aldrig blivit känsliga och jag knappt får mensvärk så känslan i äggstockarna är också något nytt. Tack för era svar. Nu fick jag lära mig något nytt om kroppen!
    Anonym (Nä) skrev 2020-09-10 15:30:17 följande:

    Helt otroligt.


    Helt onödigt.
Svar på tråden Möjligt att känna av ev graviditet dagar efter ägglossning?