• Häxansurtantdeluxe

    Sömnproblem!

    Vaknar varannan timme hela nätterna och ligger vaken en bra stund däremellan vilket resulterar i väldigt lite sömn... vaknar helt utan synlig anledning, vansinnigt störigt och vet inte vad ja ska göra åt det :( Äter ordentligt innan ja ska sova, annars vaknar ja snart och e hungrig... men de hjälper inte! Någon som har samma problem och vad har ni då gjort?

  • Svar på tråden Sömnproblem!
  • Meloon

    Se det som förberedelse inför att aldrig mer kunna sova en hel natts sömn. Jag vaknade också mycket under graviditeten, skitjobbigt. Öva på att sova när det ges chans under dagen. Inte lätt med jobb.

    /familjelivs-natt-surfande-mamma 03:54

  • Häxansurtantdeluxe
    Meloon skrev 2020-09-11 03:56:51 följande:

    Se det som förberedelse inför att aldrig mer kunna sova en hel natts sömn. Jag vaknade också mycket under graviditeten, skitjobbigt. Öva på att sova när det ges chans under dagen. Inte lätt med jobb.

    /familjelivs-natt-surfande-mamma 03:54


    Har två barn sen tidigare och båda sov hyfsat när de va små så ja lever på hoppet om att denna ska göra likadant! :D Dessvärre så är hela denna graviditeten helt annorlunda, så får nog försöka förbereda mig mentalt på att de blir lite sömn med denna... Tack och lov så jobbar ja hemma och de större barnen går i skolan så ja kan vila lite när ja behöver, men e ändå riktigt jobbigt att ligga vaken utan anledning ju :/
  • Matrix123

    Har haft samma problem under hela grav hittills. Tar lergigan för att ens kunna somna innan 1 på natten, sjukskriven 50% pga allt vad sömnbrist gör med en.

    Får även migrän när jag sover för dåligt så försöker mest bara att tänka på mig själv om dagarna och bara göra det jag absolut måste för att vila resten av dagen :)

  • Matrix123

    Måste även tillägga att jag innan graviditeten haft sömnproblem sedan jag var liten och var tvungen sluta med stilnoct när jag blev gravid vilket gjorde sömnen ännu värre

  • Mint

    Jag har alltid sovit dåligt, graviditeten är inget undantag. Skulle nog behöva typ Lergigan men orkar inte ta tag i det nu (v 39).

    Märker stor skillnad dock om jag tar en allergitablett på kvällen. En vanlig receptfri billig antihistamin gör stor skillnad för sömnen, för mig.

    Vaknar tidigt dock, min man går upp jättetidigt och efter det brukar jag ha svårt att somna om.

Svar på tråden Sömnproblem!