Jag opererade bort min via vanliga sjukvården, dvs de skar bort den m kniv lr någe (ej laser) o lät såret vara öppet för att läka ihop av sej sj.
Det gick till såhär:
1. Skickade in en egenremiss
2. Kom på undersökning där de undersökte endtarmen med kamera samt finger, lavemang innan besök. Inte roligt men jättefint bemötande o gick fort o bra.
3. Kom dit, fick lägga mej på sidan på en brits, de tejpade upp skinkan för att komma åt bra, la bedövning via spruta runt analen - detta skulle tydligen va värst sa dom men va ok. De skar sedan samt brände blodflädet. Inte ont men varmt o kändes hur de drog o skar.
Fick vänta 40min o sen efterkoll så de slutat blöda. Sen hem.
4. Läkningen var vidrig, långdragen men värt det. Första dagarna grät jag vid nr 2 trots normal konsistens. Gick ej att torka så fick duscha av. Men det värsta gick över på några dagar. Dock blödde jag vid nr 2 i över en månad men det va inget som störde.
5. Nu ser man inte ens ett ärr el nånting. Dock har min mellangård ett litet skinnveck som jag först trodde hörde ihop m fliken men det gjorde det inte utan är bara så jag ser ut så det vecket är ju kvar. Men sååå skönt att slippa analfliken och så värt att gå igenom jobbiga behandlingar o jobbig läkning.