• Skogssport

    Vilka fritidsaktiviteter har ditt/dina barn och på vilken/vilka dag/dagar och vilken/vilka tid/tider?

    Sjukt jobbig rubrik!

    Jag undrar alltså vilka aktiviteter ditt/dina barn har?

    Vilken/vilka dagar är de?

    Vilken/vilka tider är de förlagda på?

    Hur gammalt är barnet?

    Hur många år har barnet haft just denna/dessa aktiviteter?

    Vilka andra aktiviteter har barnet provat på och under hur lång tid?

    Slutligen; tror du att barnet har funnit sin grej nu, eller är ni fortfarande under provapåfasen?

  • Svar på tråden Vilka fritidsaktiviteter har ditt/dina barn och på vilken/vilka dag/dagar och vilken/vilka tid/tider?
  • Anonym (Mamman)

     


    Jag undrar alltså vilka aktiviteter ditt/dina barn har?


    Fotboll

    Vilken/vilka dagar är de?


    Fyra vardagar, match varje helg (lördag eller söndag) under säsong

    Vilken/vilka tider är de förlagda på?


    1830-20


    17-1830


    1830-20


    17-18 (enbart fys)

    Hur gammalt är barnet?


    Går i åttan

    Hur många år har barnet haft just denna/dessa aktiviteter?


    Har gått på fotboll sen sexårs

    Vilka andra aktiviteter har barnet provat på och under hur lång tid?


    Dans, innebandy.


    Dansen körde han ett år (två terminer), innebandy tre år. Sen blev det för mycket med både fotboll och bandy så han fick välja.

    Slutligen; tror du att barnet har funnit sin grej nu, eller är ni fortfarande under provapåfasen?


    Fotbollen är hans grej, absolut. Men vi får se hur länge det håller i sig.

  • Anonym (Mami)

    Jag undrar alltså vilka aktiviteter ditt barn har?

    Fiol och orientering

    Vilka dagar är de?

    Mån, tis, ons, tors (tävlingarna lör och/eller sön under säsong)

    Vilka tider är de förlagda på?

    Mån: 18:00-19:45

    Tis: 15:30-16:00

    Ons: 18:00-19:45

    Tors: 17:30-18:15

    Hur gammalt är barnet?

    Går i fyran

    Hur många år har barnet haft just denna/dessa aktiviteter?

    Orientering: 5 år

    Fiol: 2 år

    Vilka andra aktiviteter har barnet provat på och under hur lång tid?

    Innebandy, fotboll, handboll, gymnastik, jujutsu, judo, taekwondo, dans, teater, skridskor, simning, mtb, scouter...säkert något mer...

    Oj, väldigt olika. Alltifrån en halv termin till 3, 4, 5 terminer.

    Slutligen; tror du att barnet har funnit sin grej nu, eller är ni fortfarande under provapåfasen?

    Absolut!

  • Anonym (Mami)

    Ser att jag skrev fel tid på torsdagar. Nya tiden är 15:30-16:30.

  • Anonym (Kaja)

    må: barn 1 dansar 2 dansklasser. Kan inte exakta tider men jag hämtar 21:30. Barn 2 har fotboll. Typ 19-21, barn 3 har gymnastik 17:30-20:30. Barn 4 har fotboll 17-18:30 tror jag det är.

    Ti: barn 1 har gymnatik 17-20, barn 2, har fotboll/innebandy på tider jag inte minns exakt men fotbollen cyklar han till och innebandyn är på uppstart men kommer bli ganska sent. Barn 3 har gymnastik 17:30-20:30 och barn 4 har basket 18:30-19:30

    Ons: barn 2 kommer ha innebandy - någon sen kvällstid. Barn 4 har fotboll 17-18 men den är snart slut för säsongen.

    To: barn 1 har 2 dansklasser. Slut 21-isch. Barn 2 har fotboll (snart slut för säsongen) barn 3 har gymnastik 17:30-20:30 och barn 4 har gymnastik 17-19.

    Fr: barn 1 och 3 har gymnastik 16-19. Barn 4 kommer ha basket 17-18 (Tror jag det var)

    Lö barn 1 och 3 har gymnastik 9/9:30 till 12/12:30

    Sö: barn 2 har innebandyn/fotboll em/kväll och barn 4 har gymnastik 9-11 och dans 18:30-19:30

    Barn 1 (16 år) som då kör dans och gymnatik är nöjd med sina val, barn 2 (14 år) som kör innebandy och fotboll skulle helst sluta i allt till förmån för att sitta still och spela 24/7 vilket inte inte är ett val. Men i brist på att träna på en framtida gamingkarrär är sporterna helt i barnets smak. Barn 3 (12 år) kör bara gymnatik och är väldigt nöjd med det valet. Barn 4 (10 år) har då fotboll, basket, gymnastik och dans och skulle gärna även prova friidrott men dagarna börjar ta slut. Gissar att något kommer falla bort inom något år.

  • Anonym (Kaja)

    Missade hälften.

    Barn 1 har provat. Fotboll, 5-6 år, basket 3 år, innebandy 3 år och friidrott 3 år. Det som är kvar har utövats i 9 resp 4 år.

    Barn 2 har provat friidrott 2 år. Hållit på med sina sporter i 8 år ungefär.

    Barn 3 har spelar fotboll, 4-5 år, basket ett halvår, friidrott ett halvår, innebandy 3 år och breakdance 7 år. Hållit med på nuvarande 5 år.

    Barn 4 går fortfarande i alla sina aktiviteter och har gjort så sen 6-7 års ålder.

  • Anonym (M)

    Min 15-åring har spelat teater sedan hon var 3 år (oftast 1 gång/vecka men på senare år betydligt oftare när det är föreställningsperioder), handboll sedan hon var 6 år (träning 2-3 gånger i veckan och match på helgerna) och gitarr sedan hon var 9 år (tidigare lektion 1 gång/vecka men de senaste åren har hon bara spelat på egen hand). 

  • Skogssport

    Tack snälla alla ni för att ni svarar så utförligt på allt. Kul att läsa om hur det ser ut hos alla - särskilt du med fyra barn. Att ni orkar!? Vilka superföräldrar!

  • Anonym (Sport)
    Skogssport skrev 2020-09-11 10:44:38 följande:

    Sjukt jobbig rubrik!

    Jag undrar alltså vilka aktiviteter ditt/dina barn har?

    Tjej 14 fotboll

    Kille 12 fotboll och hockey på vintern

    Vilken/vilka dagar är de?

    Vardagar mellan start från 16- 19:30. En hockey träning mellan 21:10-22:30 på fredagar.

    Vilken/vilka tider är de förlagda på?

    F

    Hur gammalt är barnet?

    Hur många år har barnet haft just denna/dessa aktiviteter?

    De började med alla sporterna när de va 6

    Vilka andra aktiviteter har barnet provat på och under hur lång tid?

    Dans och innebandy

    Slutligen; tror du att barnet har funnit sin grej nu, eller är ni fortfarande under provapåfasen?


    Ja de har hittat det de vill hålla på med. Det mesta med fotbollen sköter de själva då vi bor nära fotbollsklubben. Är lite segt med fredags träning på hockeyn. Då behöver någon följa med och vi är hemma va 23:30
  • asdfgh

    Jag undrar alltså vilka aktiviteter ditt/dina barn har?
    1) 2 kampsporter + fotboll. Det är lite intensivt så barnet funderar på att hoppa av den ena kampsporten
    2) 1 kampsport + fotboll/handboll. Fotbollen är på sommarhalvåret och handbollen på vinterhalvåret

    Vilken/vilka dagar är de?
    1) Måndag, tisdag, torsdag, söndag + ev fotbollsmatcher på helgerna
    2) Måndag, tisdag, torsdag + ev fotbollsmatcher på helgerna

    Vilken/vilka tider är de förlagda på?
    1) Nån gång mellan 18 och 19:40, max 1h/träning gång
    2) Nån gång mellan 17 och 19:30, max 1h/träning

    Hur gammalt är barnet?
    1) 9
    2) 6

    Hur många år har barnet haft just denna/dessa aktiviteter?
    1) Kampsport 1, 3 år
    Kampsport 2, började i januari men sen kom ju Corona
    Fotboll 4 år
    2) Kampsport, började i januari tillsammans med 1)
    Fotboll 3 år varav 2 på Bollkul
    Handboll 1 år, fortfarande Bollkul

    Vilka andra aktiviteter har barnet provat på och under hur lång tid?
    Inga andra aktiviteter

    Slutligen; tror du att barnet har funnit sin grej nu, eller är ni fortfarande under provapåfasen?
    1) Funderar som sagt på att hoppa av Kampsport 2 eftersom det blir för många träningar i veckan och barnet inte orkar
    2) Vill träna minst 2 grejer till men vi säger stopp till fler träningar i veckan just nu

  • Sven19

    Är nyfiken på vad du ska ha alla svaren till? Vilka tider och antal träningar ändras år för år.

    Är barnen mindre brukar det vara en träning i veckan på helgen. Oftast en tid som inte är alltför tidigt på morgonen eller sent på kvällen.

    Desto större sport barnen är med i desto kortare resor brukar det bli. Är betydligt fler lag på närmare håll som spelar innebandy och fotboll än basket och bandy.

    Är det en lagsport så brukar man ha körschema till borta matcher och behöver inte själv åka med på allt.

  • Skogssport

    Så kul när ni alla svarar så utförligt, tack!


    Sven19 skrev 2020-09-13 09:34:38 följande:

    Är nyfiken på vad du ska ha alla svaren till? Vilka tider och antal träningar ändras år för år.

    Är barnen mindre brukar det vara en träning i veckan på helgen. Oftast en tid som inte är alltför tidigt på morgonen eller sent på kvällen.

    Desto större sport barnen är med i desto kortare resor brukar det bli. Är betydligt fler lag på närmare håll som spelar innebandy och fotboll än basket och bandy.

    Är det en lagsport så brukar man ha körschema till borta matcher och behöver inte själv åka med på allt.


    Inget alls! Jag är bara nyfiken på hur det ser ut för andra. Hade tråkigt när jag startade tråden och går in och läser den (och andra trådar) när jag har tråkigt igen.

    Nyfiken på folk bara. Måste man alltid ha en anledning?
  • Sven19
    Skogssport skrev 2020-09-13 19:58:21 följande:

    Så kul när ni alla svarar så utförligt, tack!

    Inget alls! Jag är bara nyfiken på hur det ser ut för andra. Hade tråkigt när jag startade tråden och går in och läser den (och andra trådar) när jag har tråkigt igen.

    Nyfiken på folk bara. Måste man alltid ha en anledning?


    Nä det behöver man inte men tänkte att du kan ju inte ha så mycket nytta av att veta vilka tider eller dagar en helt random persons barn tränar.
  • Skogssport
    Sven19 skrev 2020-09-15 18:52:56 följande:

    Nä det behöver man inte men tänkte att du kan ju inte ha så mycket nytta av att veta vilka tider eller dagar en helt random persons barn tränar.


    Kul att se olika åldrar och tider man får i vilka åldrar. Även skönt att se att fler har sena tider och helger.
  • Anonym (...)

    Barn 1, gymnastik sedan ca 7 år tillbaka. Har utöver detta testat fotboll...

    Måndag 17-20

    Tisdag 18.30-20

    Onsdag 17-20.30

    Torsdag 17-20.30

    Fredag 16-19

    Lördag 8.30-12

    Tävling ca 5 gånger per termin, ofta långt bort så hela helgen går. Gymnastik är helt klart hennes grej trots att hon inte haft möjlighet att testa så mycket annat.

    Barn 2, gymnastik sedan ca 5 år tillbaka och innebandy sedan 1 år tillbaka. Har utöver detta testat fotboll...

    Måndag 17-20

    Tisdag 18-19

    Onsdag 17-20.30

    Torsdag 18-19

    Söndag 14-17

    Tävling ca 5 gånger per termin, ofta långt bort så hela helgen går. Innebandymatcher varje helg under säsongen. Trots att hon älskar sin gymnastik är nog innebandyn mer hennes grej, hon är en lagtjej.

    I båda fallen prioriteras gymnastiken först då dessa träningar är obligatoriska.

Svar på tråden Vilka fritidsaktiviteter har ditt/dina barn och på vilken/vilka dag/dagar och vilken/vilka tid/tider?