• Tjej35

En lite annorlunda avslutning på jobbet

Jag gjorde tvärtom. Jag gav istället för att få något efter att jag slutade jobbet som jag varit på i 6 år ????

Hade med kakor, godis och chips men ingen sa något om det. Samt en krukväxt till en nära kollega och tackade henne för alla år vi jobbat ihop, hon tackade mig för blomman så det kändes ju bra iallafall ????

• Svar på tråden En lite annorlunda avslutning på jobbet
  • Anonym (Teah)

Hade inte chefen ordnat en avtackning?

• Tjej35

Ne det var ingen speciell dag. Chefen var inte på jobbet idag för att hon jobbar hemifrån ibland. Så var bara vi anställda kvar så jag bjöd på fika bara och delade ut krukväxter och tackade 2 kollegor som jag jobbat mest med.

• Tjej35

De tackade inte för fikat eller något. De sa inget men det gör inget. Blev ju bra avslutning ändå tycker jag.

• Anonym (C)
    Tjej35 skrev 2020-09-11 16:40:37 följande:

De tackade inte för fikat eller något. De sa inget men det gör inget. Blev ju bra avslutning ändå tycker jag.

Låter som väldigt stela kolleger. Hoppas du får roligare kolleger på nästa jobb!
  • nnnnnnnn

Så har det varit för mej några gånger, det är som det är...

Lite tråkigt på det stället jag trivts nästbäst på (trivs bäst där jag är nu!), för där jobbade jag i flera år på vikariat och sedan när jag fick en fast tjänst på annat arbete så slutade jag. Chefen sa att det var mkt tråkigt att jag skulle sluta men förstod att jag ville ha fast jobb. Jag bjöd på fika mm. Fick inte ens ett offentligt tack. Fick senare höra att de hade en policy att inte avtacka vikarier oavsett hur länge de arbetat... Lite trist tycker jag.

• Tjej35

Huvudsaken de fick fikat iallafall. Var inte vikarie utan hade heltidsjobb där i 6 år.

Svar på tråden En lite annorlunda avslutning på jobbet