• Elsa891

    Fråga till frisörer/kunniga om blont hår!

    Jag har naturligt ?råttfärgat? hår som jag slingar ljust. Nu senast gjorde jag väldigt ljusa slingor. Jag har dock lite problem med att få färgen att hålla sig så ljus och kall som jag vill. När jag använder silverschampo är det flera slingor som drar åt sig extremt så dom skiftar i lila (!!!). Har funderat på vad jag kan använda istället? En färgbomb kanske? Jag ni några tips?

  • Svar på tråden Fråga till frisörer/kunniga om blont hår!
  • Anonym (Blondie)

    Du har förmodligen bara i silverschampot för länge. Minska tiden så bör det inte skifta lila. Du kan även spä ut den med vanligt schampoo. 

    Skiftar det ändå lila kan du ha i en toning. Goldwell Soft Color skumtoning i 10V är jättebra för blont hår som blivit lite gult och tråkigt. Det livar upp håret lite och gör det kallare. Det är bara ett skum som du masserar in i håret medan du duschar och låter sitta 5-15 min för att sedan skölja ut. Alltså mycket enklare än vanlig toning(den är lite som ett mellanting mellan toning och silverschampo skulle jag säga). Den håller även för flera användningar så efter några veckor(när blont hår alltid blir lite gult och slött igen) kan du använda den igen cirka fem gånger. 

  • Anonym (Blondie)

    Då silverschampoo alltid torkar ut håret rätt mycket brukar jag föredra Goldwell oavsett då det inte alls är uttorkade. 

Svar på tråden Fråga till frisörer/kunniga om blont hår!