• Han den där

    Gör jag fel i att dejta ens ung tjej?

    Har inte sökt efter kärleken. Men en dag på jobb kom en fantastisk tjej dit. Vi började snacka och vi hade trevligt när vi jobbade ihop. Vi snackade om allt mellan himmel och jord. Kändes som vi känt varann länge. Nu känns det som det finns ett intresse från båda håll. Men hon är yngre än jag tidigare tänkt jag skulle kunna dejta. Jag är 40år och hon är 23år. Jag ser betydligt yngre ut än jag är. Och de flesta hade inte trott jag var över 30 verken i sättet eller utseendet. Hon är en klipsk tjej. Som verkar äldre än hon är. Svårt att säga hennes utseende i ålder. Men strålande vacker. Vi snackar om att ses över en middag och vi båda vill lära känna varann mer. Men jag vet inte vad jag bör göra. Tänker på henne dagligen och att bara lägga locket på känns fel. Men samtidigt vet jag inte om det kommer accepteras socialt. Hon säger att hon inte bryr sig vad andra tycker. Och innerst inne gör väll inte jag det heller. Men ändå sitter jag här och skriver. Vet inte vad jag borde göra faktiskt.

  • Svar på tråden Gör jag fel i att dejta ens ung tjej?
  • Anonym (Chilla)

    Men gud, chilla! Hon är vuxen, du är vuxen - vem bryr sig.

    Jag dejtar enbart äldre män. Samtliga har varit mellan 15-30 år äldre.

  • Anonym (M)

    Jag var 20 och var ihop med en man som var 38. Vi fick två fina år tillsammans, men jag kände att jag inte fick ut det jag ville av livet, vi var helt enkelt inte på samma plan. Allt handlar ju om mognad och vad man vill såklart, men jag vet att jag reagerade väldigt när hans hår började bli grått och mina jämnåriga vänner ville ut och festa.

    Nu 5 år senare lever jag med en man som är lika gammal och vi kan prata om saker som ?minns du? och relatera till samma tid och hans vänner är inte i min pappas ålder..

    Det kan gå hur bra som helst, men var beredd på att hon fortfarande är ung och utvecklas.

  • Tecum

    Det enda fel du gör är att du funderar för mycket. Dejta henne och se vad som händer.

  • Anonym (Usch)

    Har svårt att se att ni har något gemensamt i längden. Känns rätt äckligt med så stor åldersskillnad.

  • Anonym (Z)

    Känner två familjer med ungefär den ålderskillnaden, gifts och med tonårsbarn idag. Verkar både harmoniska och lyckliga tillsammans.

    Så det kan gå hur bra som helst, eller gå käpprätt åt helvete. Precis som alla relationer.

  • Anonym (Testa?)

    Samma åldersskillnad som mellan mig och min sambo. Han är äldre, alltså. Vi har kilat stadigt i drygt 8 år nu så ingenting är ju omöjligt. Sen, visst, de senaste två åren har väl saker så smått börjat gå utför (inte på grund av åldern utan andra anledningar) och det blir nog inte så många år till, men allt har sin tid och det har varit mycket fint att uppleva tillsammans. Dejta lite och se vad som händer? Kan ju inte avstå för att det kanske inte blir perfekt, då skulle man ju aldrig våga dejta någon.

  • Anonym (BTDT)

    Fungerar väl kanske i den åldern ni är i nu, men om 20 år är det nog inte lika intressant längre. (Från hennes håll.)

    Jag skilde mig från min 13 år äldre man, jag var fortfarande ung och han gubbade tills sig mer och mer. All attraktion stendog.

  • Anonym (M)

    Åldersskillnaden kanske inte är något nu, men tänk när hon är i din ålder och du börjar närma dig 60..

  • Anonym (Anonymus)
    Anonym (Usch) skrev 2020-09-11 21:36:51 följande:

    Har svårt att se att ni har något gemensamt i längden. Känns rätt äckligt med så stor åldersskillnad.


    Är det avundsjuka kanske? Av vilken jävla anledning skulle det vara äckligt att två personer älskar varandra?

    Men det är typiskt surkärringar som tycker så här som även är så förbannat pryda ut av sig. Usch för sådana människor. Vilket jävla tråkigt liv ni måste ha!!!
Svar på tråden Gör jag fel i att dejta ens ung tjej?