• humlan00

    Ni med barn som är runt 2år!!!!

    Hur sover era barn som är runt 2år?

    Såå jobbigt hemma just nu,

    När Våran snart 2 åring sover 1tim på dagen somnar han kl 19, men vaknar då vid 23-00 ledsen å kommer ibland till ro nån timme till sen vaknar han ledsen igen och vill gå upp?!?

    Tvärdäckar av trötthet efter ca 2tim och sover ca 2tim till kl 06..

    Låter vi honom sova längre på dagen somnar han vid 21-22, sover då jätte bra under natten men vaknar å skriker om han inte får gå upp fast han är trött kl06.

    Har ni några tips!

    ????

  • Svar på tråden Ni med barn som är runt 2år!!!!
  • Anonym (Mamma)

    Det kan vara så att tuppluren ligger fel tidsmässigt (inte sova senare än kl 15), eller så borde ni kanske ta bort den helt. Mitt barn slutade sova dagtid lite före två års ålder.

  • legomum

    När mina grabbar var två år så sov de 2-3 timmar efter lunch. Slocknade vid 18.30 och sov till 5 på morgonen.
    Grabbarna har alltid varit bra på sova, hur har sömnen sett ut generellt hos din lille? Har den alltid varit strulig eller kan det vara en fas?

    Trötta ut din lille pojk genom att gå ut och utforska världen en stund innan läggdags. Pojkar i den åldern kan utforska varje liten pinne och sten hur många gånger som helst utan att tröttna Flört
    Vi gjorde så ganska ofta vid den perioden så de blev riktigt trötta och somnade gott.
    Uttröttningsmetoden är och har varit oslagbart på mina pojkar.

Svar på tråden Ni med barn som är runt 2år!!!!