• Räven98

    Jag har alltid undrat varför kvinnor inte är lika intresserade av det män har mellan benen som män är av det kvinnor har mellan benen?

    Jag har alltid undrat varför kvinnor inte är lika intresserade av det män har mellan benen som män är av det kvinnor har mellan benen?

  • Svar på tråden Jag har alltid undrat varför kvinnor inte är lika intresserade av det män har mellan benen som män är av det kvinnor har mellan benen?
  • Anonym (E)

    För att en snopp inte ger någon njutning mellan kvinnoben.

  • AnnaZL

    Vad har du för faktagrund till ditt påstående?


    OM det skulle vara så, kan en anledning vara att de flesta kvinnor inte får orgasm av sex som endast inbegriper "det män har mellan benen", utan kräver inkludering av andra kroppsdelar. Män däremot har statistiskt sett lättare att få orgasm endast med "det kvinnor har mellan benen". 

  • Anonym (Därför)

    För att jag har självrespekt och ligger inte med vem som helst.

    Det män har mellan benen är totalt ointressant för mig såvida jag inte är intresserad av mannen i fråga, men hans k*k och sex är inte så viktigt för mig, det viktigaste är att vi trivs i varandras sällskap och att han inte bara tänker på sex utan att vi kan hitta på annat tillsammans också.

  • En manlig man
    Räven98 skrev 2020-09-12 14:11:51 följande:

    Jag har alltid undrat varför kvinnor inte är lika intresserade av det män har mellan benen som män är av det kvinnor har mellan benen?


    Vi är betydligt mer inriktade på kuk och fitta och sex generellt. Alla vet ju att det ibland krävs lite mer än en kuk för att få igång en kvinna. Men undantag finns och jag lever med ett sådant. Hon ger min kuk betydligt mer uppmärksamhet och intresse än jag ger hennes fitta. I princip varje kväll så ligger vi i soffan och myser och hon ligger och småpillar på kuken. Väldigt ofta övergår det till att hon ligger med huvudet på min mage och suger samtidigt som vi tittar på tv. Igår sög hon säkert 30 min innan vi tog ett break för lite kvällsfika. Efter fikat var hon på det igen i minst 30 minuter. Igår kom jag men rätt ofta så suger hon bara för skoj och så kanske vi har sex senare eller inte.

    Samma sak på morgonen, hon ligger ofta och pillar på kuken innan jag går upp, kanske suger lite oxå. Fan, då är det svårt att avbryta och gå upp en regning tisdagsmorgon.

    Det passar mig perfekt och hennes beteende gör att jag verkligen anstränger mig att göra henne nöjd på alla plan.
  • Anonym (Ointresse)
    Anonym (Därför) skrev 2020-09-12 14:20:49 följande:

    För att jag har självrespekt och ligger inte med vem som helst.

    Det män har mellan benen är totalt ointressant för mig såvida jag inte är intresserad av mannen i fråga, men hans k*k och sex är inte så viktigt för mig, det viktigaste är att vi trivs i varandras sällskap och att han inte bara tänker på sex utan att vi kan hitta på annat tillsammans också.


    Vore det inte mer praktiskt att vara tillsammans med en kvinna som också gillar att älta vänner, familj och relationer, shopping, kläder, mode, handväskor äver en kopp fruktté?
  • Anonym (Ointresse)
    AnnaZL skrev 2020-09-12 14:17:11 följande:

    Vad har du för faktagrund till ditt påstående?


    OM det skulle vara så, kan en anledning vara att de flesta kvinnor inte får orgasm av sex som endast inbegriper "det män har mellan benen", utan kräver inkludering av andra kroppsdelar. Män däremot har statistiskt sett lättare att få orgasm endast med "det kvinnor har mellan benen". 


    Hundratals uttalanden gjorda av kvinnor här på forumet men även i andra sammanhang. 
  • Xzx
    Räven98 skrev 2020-09-12 14:11:51 följande:

    Jag har alltid undrat varför kvinnor inte är lika intresserade av det män har mellan benen som män är av det kvinnor har mellan benen?


    Utbud - Efterfrågan.


    Där har du det. Enkelt.

  • Anonym (Johanna)

    Snopp ger inte de flera kvinnor orgasm. Man behöver leksak, tunga och smek :) medans fitta oftast ger män orgasm

  • Anonym (Ointresse)
    Xzx skrev 2020-09-12 14:43:31 följande:

    Utbud - Efterfrågan.


    Där har du det. Enkelt.


    Jag tror mer på grundtanken att sex är något kvinnan ger och mannen får om kvinnan vill.
  • Anonym (T)

    För att män kan ligga med en mängd olika kvinnor varje dag och få obegränsat med barn. För män var det förr bra ur evolutionssynpunkt att vara intresserad av sex. De män som förr i tiden hade mest sex var oftast även de som fick flest barn (och alltså finns det fler personer med dessa mäns gener än män som inte var intresserade av kvinnor och sex). För kvinnor gällde det omvända, det var bra för dem ur evolutionssynpunkt att vara kräsna och restriktiva med vilken man de hade sex med. En graviditet kräver mycket tid och resurser och det gör även amning och barnet sedan. Förlossningen och graviditeten var riskfylld. Det finns en gräns för hur många barn kvinnor kan få i sin livsstid. Då gäller det att barnen får bästa möjliga förutsättningar att klara sig och framgångsrikt skaffa egna barn i framtiden. Att för en kvinna att gå runt och vara konstant kåt och intresserad av ligg med varenda man hon såg var inte konstruktivt. Det ledde inte till att eventuella barn fick starkast möjligast gener (och därmed hade bäst överlevnadschans och chans att bli attraktiv för det motsatta könet när det blivit vuxen). Mannen måste alltsåväljas med omsorg. Dessa instinkter lever kvar i oss fortfarande, även om det inte är medvetet. Och ja, undantag finns men på gruppnivå ser det ut som så att män är mindre kräsna, mer intresserade av allt som har med sex att göra och villiga att ligga med de flesta. Kvinnor är mindre intresserade, mer kräsna och vill ha en känslomässig kontakt och relation med mannen först (för att öka chansen att han stannar kvar och hjälper och skyddar henne och barnet vid ev graviditet). I korthet var det mer framgångsrikt för män att satsa på kvantitet medan det var mer framgångsrikt för kvinnor att satsa på kvalitet.

Svar på tråden Jag har alltid undrat varför kvinnor inte är lika intresserade av det män har mellan benen som män är av det kvinnor har mellan benen?