• mammagbg

Förr i tiden var amma ett yrke...

...det måste ju betyda att det handlar om både teknik, kunskap och goda fysiska förutsättningar. Nuförtiden är det något alla förväntas fixa...hmmm
    Detta är ju också något som debatteras friskt härinne

Jag är verkligen amningsförespråkare och har gjort så gott jag kunnat när det gäller amning själv. Jag har insett (bla här på FL) att många verkligen känner frustration över att amningen inte fungerar och jag tycker vi bör komma ihåg att det är skönt att det idag finns ersättning som fungerar. Tänk bara så friska våra barn är, spädbarnsdödligheten har minskats och jag tror inte att man enbart kan skylla allergier och diabetes på minskad amning. Nu har vi ju ju så mycket annat i vår omgivning som kan påverka oss, strålning och kemikalier...

Det som imponerat på mig är det engagemang som finns här på sidan och jag tycker att det visar på att vårt samhälle är väldigt amningsvänligt, ingen behöver amma i smyg eller tvingas använda ersättning för att kunna jobba och försörja sig. Däremot kan ersättning vara ett väl så gott alternativ om man inte vill/kan amma fullt.

Vad jag vill säga är att med de engagerade mammor (och en del pappor, även om de kunde vara fler) som jag stött på i detta forum så borgar det för att våra barn har strålande förutsättningar att få ett gott liv oavsett vad de äter som spädbarn...

Kram till alla duktiga föräldrar!

Svar på tråden Förr i tiden var amma ett yrke...