• Anonym (Sanapehhh)

Kvinnor, se hit. Skäms kvinnor med små bröst över sina små pattar - KOMPLEX?

En del kvinnor har väldigt små bröst. Och då menar jag små.
    En ska jag funderat på är om de kvinnorna skäms att visa sig nakna inför andra, exempelvis inför andra kvinnor i ett omklädningsrum? 
    Är det vanligt med komplex? Hur känner en kvinna med minimala bröst, när det finns ungdomar som har mycket större bröst?  

• Svar på tråden Kvinnor, se hit. Skäms kvinnor med små bröst över sina små pattar - KOMPLEX?
  • Anonym (Småa)

Jag har väldigt små bröst, ännu mindre nu när jag oplanerat gått ner några kilo (är smal). Mina BH?s som är 75B är för stora nu. Jag har aldrig tänkt på det tidigare då jag har fått komplimanger hur fina runda dom är med små snygga nipples. Men har börjat tänka på det på senare tid att man kanske skulle gjort en förstoring.

Men annars är det ganska smidigt. Kan vara utan BH, inget som studsar runt när man går, inga hängiga bröst. Så har aldrig haft komplex för dom, kanske varit annorlunda om jag fått negativa kommentarer. Upplevt att killar tyckt det varit riktigt snyggt.

• Anonym (Sanapehhh)
    Anonym (Småa) skrev 2020-09-14 08:30:34 följande:

Jag har väldigt små bröst, ännu mindre nu när jag oplanerat gått ner några kilo (är smal). Mina BH?s som är 75B är för stora nu. Jag har aldrig tänkt på det tidigare då jag har fått komplimanger hur fina runda dom är med små snygga nipples. Men har börjat tänka på det på senare tid att man kanske skulle gjort en förstoring.

Men annars är det ganska smidigt. Kan vara utan BH, inget som studsar runt när man går, inga hängiga bröst. Så har aldrig haft komplex för dom, kanske varit annorlunda om jag fått negativa kommentarer. Upplevt att killar tyckt det varit riktigt snyggt.

Små bröst är underskattade. Håller med dig.
  • Avenia

Nej, varför skulle man skämmas?!

Alla är inte påverkade av manliga porrideal.

• Anonym (tjej)

I tonåren får man ju lära sig att skämmas om man har små bröst, men också om man har stora bröst. Man ska skämmas för att man får mens, för att man inte fått mens, för att man är med killar, för att man inte är med killar, det finns ett elakt öknamn för precis allt. Man är pryd eller slampig, för mycket eller för lite. Jag tror vi tjejer är så vana att få våra kroppar och vår sexualitet granskad och hånad från så himla tidigt, så man blir härdad. Man vet mycket väl om att man har små bröst och att det sällan anses som nåt positivt. Men man växer upp, och i bästa fall sträcker man på ryggen, skiter i vad folk tycker. 

• Anonym (Malin)

Kan ju inte svara för andra än mig själv, nej är mitt spontana svar. Håller med (tjej) häruppe, hur man än är/ser ut får man höra om det. Särskilt då som yngre. Fick man ju jämt höra av en klick idioter i högstadiet, att

- på dig får man ju leta efter brösten! - Inga bröst där inte osv...Samtidigt fanns några stackare med stora bröst som kunde helt plötsligt bli fasthållna och tafsade på, oftast ungefär av samma gäng idioter. Man såg hur dessa tjejer ofta gick ihopkurade med munktröjor och gjorde vad de kunde för att inte synas.

Har alltid haft små bröst men de sett ok ut ändå. Aldrig haft något problem med dem, ammat 3 barn och de ser fortfarande ut som typ innan, alltså hela kroppen åldras ju men är man 40 år som jag är så är jag bara nöjd med min kropp och kan inte förstå hur jag kunde gnälla över den som yngre då man verkligen såg fräsch ut. När man ser tillbaka på bilder osv. Märkligt.

• Anonym (A)

I skolan blev jag mycket mer skammad för min sladdriga rumpa än någon småbröstad tjej blev. Men de kanske tyckte tvärtom.

• Anonym (???)
    Anonym (Sanapehhh) skrev 2020-09-14 08:26:38 följande:

En del kvinnor har väldigt små bröst. Och då menar jag små.
    En ska jag funderat på är om de kvinnorna skäms att visa sig nakna inför andra, exempelvis inför andra kvinnor i ett omklädningsrum? 
    Är det vanligt med komplex? Hur känner en kvinna med minimala bröst, när det finns ungdomar som har mycket större bröst?  

varför undrar du detta över huvud taget? 
Svar på tråden Kvinnor, se hit. Skäms kvinnor med små bröst över sina små pattar - KOMPLEX?