• Anonym (Given)

    Aldrig fått en sån present. Tips på typiska presenter

    Jag har träffat en kille i snart ett år.

    Han har två barn sedan tidigare på heltid.

    I förbifarten för ett tag sen nämnde han att de inte "firat" farsdag. Vilket såklart inte är något fel för dem som väljer att inte göra de. Jag vet att många tycker att de är onödigt med såna dagar osv så den biten kan vi väl strunta i att diskutera?

    När jag va liten firade vi alltid min pappa på farsdag (och min mamma på morsdag då) men tex tårta och en present.

    Barnen är mellan 11 och 7 år.

    Tidigare har dem firat hans födelsedag, barnen ritade teckningar eller hade pysslat ett present och mamman köpte en present tex. men det slutade deras mamma fixa med för ett par år sedan. Tog barnen och åkte alltid iväg på dessa dagar. (de är en historia för sig)

    Iaf, detta år skulle jag vilja fixa en farsdag present som barnen kan överraska honom med. Jag tror att de skulle tycka de va kul att få ge pappa någonting på farsdag och födelsedag.

    Skulle vilja ha tips på lite "typiska farsdag presenter". Om det finns såna? Haha. När jag va liten vet jag att det skojades om att pappor alltid fick slipsar och Långkalsonger. Så finns de några "typiska" farsdag presenter så tar jag gärna emot tips.

  • Svar på tråden Aldrig fått en sån present. Tips på typiska presenter
  • Anonym (Anonym)

    En rolig mugg, några fina strumpor, en t-shirt med kul tryck (kanske med barnens händer!).

  • Anonym (Given)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-09-14 16:13:33 följande:

    En rolig mugg, några fina strumpor, en t-shirt med kul tryck (kanske med barnens händer!).


    Tack för bra tips :) t-shirt med barnens händet va ju en kul och pesonlig grej :)
  • Anonym (A)

    Här är det triss och choklad som gäller typ. Dvs inga dyrbara gåvor på såna dagar.

  • Anonym (Given)
    Anonym (A) skrev 2020-09-14 16:21:46 följande:

    Här är det triss och choklad som gäller typ. Dvs inga dyrbara gåvor på såna dagar.


    Triss va ju faktiskt en bra idé!

    Tyvärr går just choklad bort men nå annat gott han tycker om kan ju passa bra :)
  • Anonym (K)

    Köper alltid en fotomugg åt sambon på farsdag. Ska snart göra mugg nr 4 och nu med bild på 2 barn istället för en :) brukar lägga till text med t.ex. världens bästa pappa etc. Brukar kosta 129 kr + frakt (smartfoto, photobox, fujifilm).

  • Anonym (Hunny)

    Jag gillar fotoböcker. En liten fotobok med bilder av din sambo med sina barn.

  • Anonym (Given)

    Låter ju jättefint med foto på mugg :)

    Fotobok är också superfint. Vi är dock inte sambos ännu. Och eftersom vi tog de lugnt och sakta med relationen ett bra tag för barnens skull så har jag inte så mycket fotot på dom eller dom tillsammans tyvärr. Annars hade det varit en himla bra grej :)

  • Anonym (K)
    Anonym (Given) skrev 2020-09-15 00:12:06 följande:

    Låter ju jättefint med foto på mugg :)

    Fotobok är också superfint. Vi är dock inte sambos ännu. Och eftersom vi tog de lugnt och sakta med relationen ett bra tag för barnens skull så har jag inte så mycket fotot på dom eller dom tillsammans tyvärr. Annars hade det varit en himla bra grej :)


    Ja han väntar nu ivrigt på årets mugg nu och säger jag får inte sluta med den traditionen haha.

    Annars så en korg/låda med massa gott snacks och dricka och filmkväll med dig och barnen?
  • Anonym (Kim)

    Varför ska du som pappas nya flickvän ordna detta? 

    Om du över huvud taget ska blanda dig så kan du bara ta upp frågan med barnen - som ju faktiskt inte är några småbarn - och säga att det snart är fars dag och fråga dem om de tänkt gratulera sin pappa. Utifrån deras reaktion och svar kan du föreslå eller fråga dem om de vill rita ett kort eller en teckning eller om de vill köpa nåt litet.

    Att du ska vara duktig och köpa nåt ÅT dem för att de ska ge sin pappa som en present från DEM är bara tramsigt och som att du vill samla duktighetspoäng. Presenten blir liksom från dig som inte har ett dugg med fars dag att göra. Om de BER om din hjälp att köpa nåt så okej, inte annars.

  • Anonym (Given)
    Anonym (Kim) skrev 2020-09-15 11:24:41 följande:

    Varför ska du som pappas nya flickvän ordna detta? 

    Om du över huvud taget ska blanda dig så kan du bara ta upp frågan med barnen - som ju faktiskt inte är några småbarn - och säga att det snart är fars dag och fråga dem om de tänkt gratulera sin pappa. Utifrån deras reaktion och svar kan du föreslå eller fråga dem om de vill rita ett kort eller en teckning eller om de vill köpa nåt litet.

    Att du ska vara duktig och köpa nåt ÅT dem för att de ska ge sin pappa som en present från DEM är bara tramsigt och som att du vill samla duktighetspoäng. Presenten blir liksom från dig som inte har ett dugg med fars dag att göra. Om de BER om din hjälp att köpa nåt så okej, inte annars.


    Oj va du tvungen att gå på så hårt?

    Jag ville bara göra något fint. Inget stort.

    De vart så ledsa de gångerna deras mamma åkte iväg med dem på hans födelsedag och de inte fick fira sin pappa som de brukade så jag tänkte bara de här i all välmening.

    Jag har självklart tänkt att fråga dom om dom vill och isf vad dom vill. Vill dom rita teckningar så absolut, vill de pyssla och göra något eget så absolut och vill dom köpa något litet så hjälper jag dom med de. Vill de inte alls så skippar vi de.

    Ville bara ha tips på små typiska presenter ifall de inte riktigt vet själva vad de vill ge. Då kan jag komma med förslag.

    Och eftersom de är just farsdag de gäller och Inte ska vara så stort så funkar tex inte deras saker de ville ge i julklapp förra året. 7åringen ville ge pappa en hund och 11 åringen ett ps4. De funkar ju inte vilken dag de än är riktigt... Men de är lite på den nivån deras förslag varit på till jul.

    Är inte ute efter att jaga pluspoäng på något sätt och om de är så de kan uppfattas av honom eller barnen så låter jag bli helt enkelt.
Svar på tråden Aldrig fått en sån present. Tips på typiska presenter