• Mon 14 Sep 2020 17:42
    387 visningar
    16 svar
    16
    387

    Positivt eller spök?

    Hallå!

    Hjälp mej! Är detta ett spöksträck eller positivt? Har beräknad mens den 20.9

  • Svar på tråden Positivt eller spök?
  • Mon 14 Sep 2020 17:44
    #1
  • Mon 14 Sep 2020 17:46
    #2

    Finns ingen bild. Men så långt kan jag sträcka mig till att det är i det närmaste omöjligt att få plus så himla tidigt. Och ger ett gravtest inte ett tydligt svar ska man ta ett nytt efter flera dagar till.

  • Mon 14 Sep 2020 17:57
    #3
    Pimpinellan skrev 2020-09-14 17:46:03 följande:

    Finns ingen bild. Men så långt kan jag sträcka mig till att det är i det närmaste omöjligt att få plus så himla tidigt. Och ger ett gravtest inte ett tydligt svar ska man ta ett nytt efter flera dagar till.


    Vad konstigt, bilden syns till mej? ????

    Jag använde rfsu testa tidigt, men det är kanske önnu för tidigt. Får ta ett nytt när d närmar sej????
  • Mon 14 Sep 2020 18:50
    #4
    Caroliina skrev 2020-09-14 17:57:22 följande:
    Vad konstigt, bilden syns till mej? ????
    Jag använde rfsu testa tidigt, men det är kanske önnu för tidigt. Får ta ett nytt när d närmar sej????
    Nu syns bilden i ett annat inlägg- inte när jag svarade. Ser dock ingenting och det är som sagt lite väl tidigt att testa. Vänta minst några dar till.
  • Mon 14 Sep 2020 19:35
    #5
    Pimpinellan skrev 2020-09-14 18:50:09 följande:

    Nu syns bilden i ett annat inlägg- inte när jag svarade. Ser dock ingenting och det är som sagt lite väl tidigt att testa. Vänta minst några dar till.


    Ja jag får nog vänta lite till :) sträcket är nog såå såå svagt o kan inte rikit avgöra om d är ljusrosa eller grått, aå svagt är d. Men som sagt, får vänta o ta ett till. Borde ju försöka hålla mej fram till på söndag om o se om tant röd dyker upp eller ej
  • Mon 14 Sep 2020 19:37
    #6

    Du blir vare sig mer eller mindre gravid om du avvaktar till söndag. Är man gravid så är man fast man testar långt senare. Glad

  • Mon 14 Sep 2020 19:50
    #7

    Jag tyckte jag såg nåt först men inte andra gången jag tittade! Vänta några dagar! Är i samma sits själv med bim den 19:e och för mig syns inget än. 

  • Mon 14 Sep 2020 20:24
    #8
    Pimpinellan skrev 2020-09-14 19:37:36 följande:

    Du blir vare sig mer eller mindre gravid om du avvaktar till söndag. Är man gravid så är man fast man testar långt senare.


    Nej precis så är de ju men jag är ju så nyfiken så har svårt att hålla mej, vill ju veta redan nu, helst redan förra veckan om jag sku ha fått välja :D
  • Mon 14 Sep 2020 20:27
    #9
    bananmilkshake skrev 2020-09-14 19:50:41 följande:

    Jag tyckte jag såg nåt först men inte andra gången jag tittade! Vänta några dagar! Är i samma sits själv med bim den 19:e och för mig syns inget än. 


    Alltså ååh hur kan d va så svårt att hålla sej egentligen?! Man borde ju bara fatta att vänta tills degen man borde få mensen men istället lägger man massa pengar på test o int får nån klarthet ändå! Har du haft någo symptom? :)
  • Mon 14 Sep 2020 20:32
    #10
    Caroliina skrev 2020-09-14 20:27:15 följande:
    Alltså ååh hur kan d va så svårt att hålla sej egentligen?! Man borde ju bara fatta att vänta tills degen man borde få mensen men istället lägger man massa pengar på test o int får nån klarthet ändå! Har du haft någo symptom? :)
    Eller hur! 
    Ja, för några dagar sedan började jag frysa, och sen gick det över i tokvärme. Det kände som jag ångade, sen började det kännas i magen, först molvärk och sen gick det över till typ ett isande/sugande. Idag har det lagt sig lite. 

    Jag känner igen symptomen sen när jag blev gravid i juni (missfall) så det är därför jag har mina aningar! Den gången testade jag dagen efter bim, fattar inte hur jag klarade av att vänta. Fast jag tror det var för att jag verkligen visste och det gjorde mig så nervös. Tungan ute

    Har du symptom? 
  • Mon 14 Sep 2020 20:42
    #11
    bananmilkshake skrev 2020-09-14 20:32:25 följande:

    Eller hur! 

    Ja, för några dagar sedan började jag frysa, och sen gick det över i tokvärme. Det kände som jag ångade, sen började det kännas i magen, först molvärk och sen gick det över till typ ett isande/sugande. Idag har det lagt sig lite. 

    Jag känner igen symptomen sen när jag blev gravid i juni (missfall) så det är därför jag har mina aningar! Den gången testade jag dagen efter bim, fattar inte hur jag klarade av att vänta. Fast jag tror det var för att jag verkligen visste och det gjorde mig så nervös. 

    Har du symptom? 


    Ååh så spännande! Du måste dela med dej sen när du har tagit ett test :)

    Jag fick också missfall, den 11 augusti så har inte haft mens sen dess mn kollat ägglossningen med test. Så nu hoppas hoppas hoppss jag att de sku va ett positivt men d känns lite för bra för att va sant om d sku gå så snabbt...

    Har haft som molande mensvärk till o från sen typ 1 vecka tillbaka och sen ha ja mått lite illa, men d kan ha vari på morgonen ena dagen o eftermiddagen andra dagen så ja måst ärligt seja att jag int vet om ja inbillar mej och hoppas att jag känner nått eller om d verkligen är så!
  • Mon 14 Sep 2020 20:55
    #12
    Caroliina skrev 2020-09-14 20:42:33 följande:
    Ååh så spännande! Du måste dela med dej sen när du har tagit ett test :)

    Jag fick också missfall, den 11 augusti så har inte haft mens sen dess mn kollat ägglossningen med test. Så nu hoppas hoppas hoppss jag att de sku va ett positivt men d känns lite för bra för att va sant om d sku gå så snabbt...

    Har haft som molande mensvärk till o från sen typ 1 vecka tillbaka och sen ha ja mått lite illa, men d kan ha vari på morgonen ena dagen o eftermiddagen andra dagen så ja måst ärligt seja att jag int vet om ja inbillar mej och hoppas att jag känner nått eller om d verkligen är så!
    Absolut, och du med! 

    Usch, tråkigt. :( Vi väntade en mens mellan för jag hade lite smårester som skulle få komma ut med mensen. Jag känner samma, lite för bra för att vara sant. Vi får hoppas! 

    Nej det är ju så himla svårt. Så många såna grejer kan man ju ha ändå, må lite illa ibland tex.
  • Mon 14 Sep 2020 21:03
    #13
    bananmilkshake skrev 2020-09-14 20:55:51 följande:

    Absolut, och du med! 

    Usch, tråkigt. :( Vi väntade en mens mellan för jag hade lite smårester som skulle få komma ut med mensen. Jag känner samma, lite för bra för att vara sant. Vi får hoppas! 

    Nej det är ju så himla svårt. Så många såna grejer kan man ju ha ändå, må lite illa ibland tex.


    Ska absolut uppdatera dej! Vad kul att kunna följas åt när man är i samma sits :)

    Ja alltså bland d värtsa jag varit med om! Fy man sku inte ens villa att sin värsta fiende ska behöva uppleva samma!

    Aaah usch, man sku ju sen villa att allt bara ska gå bort från kroppen så att man kan börja försöka igen!

    Joo men så är de ju, man börjar ju nästan över analysera allt sen, "är mina bröst lite ömma ändå," osvosv.. Men bara att vänta o se, håller tummarna för oss båda <3
  • Wed 16 Sep 2020 11:15
    #14

    Vad tror ni om dessa CB early?

    Spök eller ytterst svagt?

  • Sun 20 Sep 2020 08:51
    #15
    bananmilkshake skrev 2020-09-14 20:55:51 följande:

    Absolut, och du med! 

    Usch, tråkigt. :( Vi väntade en mens mellan för jag hade lite smårester som skulle få komma ut med mensen. Jag känner samma, lite för bra för att vara sant. Vi får hoppas! 

    Nej det är ju så himla svårt. Så många såna grejer kan man ju ha ändå, må lite illa ibland tex.


    Hur har de gått för er? Idag kom tant röd, precis som på klockan. Visst blev man lite besviken men tillika skönt att veta att kroppen fungerar normalt efter missfallet och att mensen är regelbunden. Nästa månad vill jag dock int att hon kommer, men får se hur mycket mys man får till när sambon jobbar borta typ hela oktober????
  • Sun 20 Sep 2020 10:17
    #16
    Caroliina skrev 2020-09-20 08:51:01 följande:
    Hur har de gått för er? Idag kom tant röd, precis som på klockan. Visst blev man lite besviken men tillika skönt att veta att kroppen fungerar normalt efter missfallet och att mensen är regelbunden. Nästa månad vill jag dock int att hon kommer, men får se hur mycket mys man får till när sambon jobbar borta typ hela oktober????
    Mensen kom som på klockan här med, igår. Så det blir andra mensen efter mf, men första "ofrivilliga" haha. Lite tråkigt förstås, men som du säger, skönt att allt funkar som det ska igen. :) Nej vad dumt! Jag råkade boka in besök här hemma precis på äl och dagen innan. :') 
Svar på tråden Positivt eller spök?