• Littan

    Osäker

    Hej! Behöver skriva av mig och därför behöver jag gärna tips och råd.

    För 3 månader sedan har jag flyttat till Göteborg från min hemstad Trollhättan, jag fick ett erbjudande av en vännina att flytta till hennes lägenhet en 1:a i Göteborg i andra hand då hon skulle bo utomlands. Jag tänkte varför inte då jag ''små tröttnade'' på Trollhättan och ville ha något nytt, jag tog steget och flyttade dit. Första månaden var det jätte kul men sen helt plötsligt så har jag fått hemlängtan, jag känner att jag trivdes mer i Trollhättan än i Göteborg. Jag känner inte många i Göteborg som jag gör i Trollhättan, det kanske kan va därför? Jag har ju hela min familj i Trollhättan osv.

    Men nu till hela grejen...Igår fick jag ett erbjudanden att flytta in i en 2a i trollhättan, första hands kontrakt osv...nu vet jag inte vad jag ska göra? Jag är egenföretagare så för mig spelar det ingen roll var jag jobbar. Men vill ju trivas...det kanske tar tid att trivas med tanke på att Göteborg är stort? Absolut inte lätt att byta stad..

    Vad hade ni gjort i min situation? råd? Någon som har varit med något liknande?

    Mvh LisaSkäms

  • Svar på tråden Osäker
  • Unhappy

    Lyssna på ditt inre, du ska givetvis bo där du trivs och känner dig hemma. Hemlängtan som du känner kommer inte att avta med tiden.

Svar på tråden Osäker