• emeliienicole

    Någon mer med dessa symtom?

    Hej!

    Måste bara höra mig för angående mina symtom..plussade i förrgår vilket gör mig sjukt glad och lättad. Förra veckan fick jag gå hem från jobbet pga att jag hade sjuklig febervärk i kroppen och frossa. Trodde jag hade 39 i temp men när jag väl tog tempen hemma hade jag 37,5...fick vara hemma 2 dagar från jobbet pga att febersmärtan i leder och rygg samt frossan var outhärdlig. Sedan fick jag klart för mig att jag var gravid. Frossan och febersmärtan är kvar men börjar trappas ner, får det mestadels på kvällarna nu.. dessutom är min mage lika stor och rund som om jag vore gravid i v. 25, är bara i v. 5. Är det sant att man blir större snabbare än vid första graviditeten? Någon mer som varit med om detta?! Min första graviditet var helt annorlunda i början, mitt första symtom var att jag började spy liksom..

  • Svar på tråden Någon mer med dessa symtom?
  • Anonym (M)

    Jo men jag hade sån frossa för nån vecka sen. Kändes verkligen som feber, men var inte det. Var förkyld och tänkte att det berodde på det då. Testade positivt några dagar senare.

    Väntar tredje barnet och magen är också väldigt svullen, men det är bara tarmarna såhär tidigt. Sen får man gravidmage snabbare, men det är först den om nån månad som man menar.

  • Anonym (Samma)

    Hej! Min förra graviditet fick jag så (blev tyvärr mf). Jag blev så sjukt varm, har aldrig känt så förut. Sedan plussade jag. Och inte länge efter det kunde jag inte ha mina byxor längre. Men som sagt ovanför så är det tarmarna som svullnar, och jag har också läst att det lägger sig senare. 

    Har samma med värmen nu och var faktiskt tvungen att sjuka mig just för att man vet ju aldrig. 

  • emeliienicole
    Anonym (Samma) skrev 2020-09-14 21:51:48 följande:

    Hej! Min förra graviditet fick jag så (blev tyvärr mf). Jag blev så sjukt varm, har aldrig känt så förut. Sedan plussade jag. Och inte länge efter det kunde jag inte ha mina byxor längre. Men som sagt ovanför så är det tarmarna som svullnar, och jag har också läst att det lägger sig senare. 

    Har samma med värmen nu och var faktiskt tvungen att sjuka mig just för att man vet ju aldrig. 


    Det är så sjukt provocerande att känna sig så febrig och så har man inte feber! Känns som att man är påväg att bli knäpp, haha. Ändå skönt att veta att man är gravid, då känns det mer hanterbart.. förstår att tarmarna och sånt svullnar lite i början, blev bara så chockad över att min mage är sååå svullen, min första graviditet svullnade jag inte alls lika mycket..skumt..
  • emeliienicole
    Anonym (M) skrev 2020-09-14 21:46:23 följande:

    Jo men jag hade sån frossa för nån vecka sen. Kändes verkligen som feber, men var inte det. Var förkyld och tänkte att det berodde på det då. Testade positivt några dagar senare.

    Väntar tredje barnet och magen är också väldigt svullen, men det är bara tarmarna såhär tidigt. Sen får man gravidmage snabbare, men det är först den om nån månad som man menar.


    Skönt att höra att jag inte är den enda som känner mig sjuk, tycker det är en sån konstig känsla, nästan som att man går i en dimma? Förhoppningsvis lägger sig svullnaden på magen lite. Första graviditeten så berättade vi för släkten nästan direkt eftersom vi var så unga (18 år), denna gången vill vi vänta och överraska på julafton när jag är i v.15. Känns lite svårt att dölja magen så länge om den ska börja växa snabbare denna gången, haha..
  • Anonym (Jaha)

    Att säga att man ser ut att vara gravid i vecka 25 hjälper inte haha då jag va platt till vecka 30 å varje gång jag är lite svullen på magen då ser ut som dagen innan jag födde ????

  • Anonym (M)
    emeliienicole skrev 2020-09-15 07:25:29 följande:

    Skönt att höra att jag inte är den enda som känner mig sjuk, tycker det är en sån konstig känsla, nästan som att man går i en dimma? Förhoppningsvis lägger sig svullnaden på magen lite. Första graviditeten så berättade vi för släkten nästan direkt eftersom vi var så unga (18 år), denna gången vill vi vänta och överraska på julafton när jag är i v.15. Känns lite svårt att dölja magen så länge om den ska börja växa snabbare denna gången, haha..


    Du kanske är lite sjuk? Mycket skit som går nu. Jag var ju förkyld, bara frossan som var konstig. Brukar inte få så. Sen fryser jag mer än vanligt, men det är väl för att tempen är högre när man är gravid. Det vänder väl sen när blodmängden ökar ordentligt.

    Det där med magen är ju högst individuellt. Har du otur är du svullen rätt länge, och då kanske folk börjar fråga. Men snart blir det kallare och en mage går ju lätt att dölja med kläder då.

    Har inte ens tänkt på när vi ska berätta, men antar att vi tar det först efter rul så man vet att allt ser bra ut.
  • emeliienicole
    Anonym (Jaha) skrev 2020-09-15 09:53:15 följande:

    Att säga att man ser ut att vara gravid i vecka 25 hjälper inte haha då jag va platt till vecka 30 å varje gång jag är lite svullen på magen då ser ut som dagen innan jag födde ????


    Haha ojdå! Det var inte dåligt ändå. När jag var i v. 25 hade jag en kula liksom, tillräckligt stor för att folk ska se att det är någonting där inne om man säger så..ja vi är alla så olika, haha!
Svar på tråden Någon mer med dessa symtom?