• Lena89

    Ägglossningsstimulering

    Någon som har erfarenhet.

    Jag har haft 2 mellanblödningar på en månad. (Vad jag tror iallafall). Hade tid bokad hos min gynekolog för att göra UL för att kontrollera om jag hade någon ägglossning på G! Dagen innan började jag blöda och gick dit med tanken att nähe inte denna månad heller! (Blödningen pågick i 5 dagar). Men visst såg hon en äggblåsa så jag fick ovitrelle utskrivet så den 21/8 tog jag sprutan på kvällen. Ägget ska då lossna inom 36 timmar. Jag räknar från den 23/8 att jag hade ÄL. 8 dagar senare kommer en till blödning! Den varade i 3 dagar. Blödde mycket vilket jag alltid göra så var inget ovanligt med det. Men jag väntar nu fortfarande på min mens som är 9 dagar sen? Haft mensvärk och varit trött med känslan hela tiden - nu kommer den! Har gjort 2 graviditetstester men visar negativt så är inte gravid.

    Kan menstruationen förändras av ägglossningsstimulans? Har aldrig haft mens kortare än 5 dagar och aldrig så kort menscykel. Eller kan menscykeln bli längre så att den kommer men bara blivit sen och att det var en till mellanblödning. Någon som har erfarenhet som tagit ovitrelle?

Svar på tråden Ägglossningsstimulering