• ctemp

    Nyproducerad lgh med synliga synliga radiatorrör från golv till tak. Hur dölja?

    Ser bara löjligt ut att jag inte kan förstå hur de valde att ha elementrör bredvid fönstret. Modern lägenhet men urgammal billig lösning som lär skrämma iväg folk på visningar när man ska sälja lägenheten. Jag vet att det är mitt fel att jag inte tog reda på det innan, men förväntade mig en bättre bygge likt andra moderna lägenheter, och självklart fanns det inga rör i demo-bilder. Ursäkta min frustration.

    Det är alltså synligt i både köket och sovrummet. Har ni en bra lösning hur man kan dölja rören på ett snyggt sätt? Sedan lär det bli fult med en gardin som inte täcker ända upp till taket, men sådan gardin kan jag inte heller ha då fönstret inte är tillräckligt höga?

  • Svar på tråden Nyproducerad lgh med synliga synliga radiatorrör från golv till tak. Hur dölja?
  • Mascaraklumpar

    Jag hade kört på gardiner upp till taket och från där fönstret slutar åt sidorna ända till väggarna, och sedan en hissgardin som hänger med från taket till där fönstret börjar. Då ges intrycket av att fönstret är både högre och bredare än det är samtidigt som röret döljs helt.

    Annars kan du ju bygga in rören ganska enkelt och måla vitt, så kommer ingen att tänka på det.

  • Nyllet27

    Det är inte en urgammal billig lösning. Det är så det ska göras. Element sitter på ytterväggar och i ytterväggar får man inte ha vattenledningar = synliga rör. Vill du täcka det som häng gardinerna i taket, det blir snyggt. Du kan bygga en låda runt men det skulle nog se lite konstigare ut än bara gardiner.

  • ctemp
    Mascaraklumpar skrev 2020-09-15 11:02:47 följande:

    Jag hade kört på gardiner upp till taket och från där fönstret slutar åt sidorna ända till väggarna, och sedan en hissgardin som hänger med från taket till där fönstret börjar. Då ges intrycket av att fönstret är både högre och bredare än det är samtidigt som röret döljs helt.

    Annars kan du ju bygga in rören ganska enkelt och måla vitt, så kommer ingen att tänka på det.


    Det var ett smart tips. Ska testa det. Kan du ge ett exempel på hur man kan bygga in rören?
    Nyllet27 skrev 2020-09-15 12:00:31 följande:

    Det är inte en urgammal billig lösning. Det är så det ska göras. Element sitter på ytterväggar och i ytterväggar får man inte ha vattenledningar = synliga rör. Vill du täcka det som häng gardinerna i taket, det blir snyggt. Du kan bygga en låda runt men det skulle nog se lite konstigare ut än bara gardiner.


    Jag förstår. Då får det bli gardiner. Tänkte att det skulle bli märkligt med gardiner i taket när fönstret sitter lågt. Men då kan jag kombinera med hissgardin som nämndes ovan. Bygga en låda får bli plan B, förhoppningsvis behövs det inte.
Svar på tråden Nyproducerad lgh med synliga synliga radiatorrör från golv till tak. Hur dölja?