• Agnes tiwaa

    Ersättning

    Hej jag har 2månader pojke och han blir inte mer med bröst mjölk, jag undrar vilken ersättning är bast för honom

  • Svar på tråden Ersättning
  • Pimpinellan

    Vad får dig att tro att han inte blir mätt? Går han upp dåligt? Äter ofta? Missnöjd? Kollat tungbandet?

  • Pimpinellan
    Agnes tiwaa skrev 2020-09-15 14:13:52 följande:
    jag har inte tillräckligt med bröstmjölk
    I stort sett ingen kvinna har för lite bröstmjölk. Om barnet går upp dåligt beror det på att det får i sig för lite av andra skäl. Pratat med Bvc? Skrik och missnöje beror inte alltid på hunger heller.
  • syntharen

    Om du inte vill amma längre så är det okej. Om du vill amma så sluta inte för att du tror att du inte har tillräckligt med mjölk. Vad får dig att tro det? Har han tappat vikt? Ett sätt att öka mjölken är helt enkelt att amma mer och oftare. Det är vanligt att bebisar har tillväxtfaser där det verkar som om dom aldrig blir mätt och bara vill amma HELA tiden. Men det är helt normalt, bebisar gör så för att öka bröstmjölksproduktionen. Står man ut med det så kommer det perioder där bebisen är mer nöjd.

  • Agnes tiwaa

    Han kan inte tugga bra och jag pumpa hela tiden och nu när jag pumpa det kommer lite grann och han bli inte mätt så jag vill blanda om han äter ersättning på dagen och bröstmjölk på naten. Om ni vet vilken är bra de kan ni rekommendera tack

  • Pimpinellan
    Agnes tiwaa skrev 2020-09-15 16:21:20 följande:
    Han kan inte tugga bra och jag pumpa hela tiden och nu när jag pumpa det kommer lite grann och han bli inte mätt så jag vill blanda om han äter ersättning på dagen och bröstmjölk på naten. Om ni vet vilken är bra de kan ni rekommendera tack
    Men tuggar gör ju inte bebisar vare sig när de ammas eller tar flaska. Menar du att hans tag inte är bra? Det kan bvc hjälpa dig med. Eller Amningshjälpen om det finns där du bor. Amningshjälpen finns också på Facebook. Vill du amma längre så amma oftare. På minsta lilla signal. Alla släpper inte så bra till pump så det är bättre låta bebben amma.
    Alla ersättningar är ganska likvärdiga. Risken finns dock att bebben om han mest får flaska kommer vägra ammas för det är en annan teknik.
Svar på tråden Ersättning