• Anonym (Vet du?)

    Vad kostar progressiva solglasögon ungefär?

    Vet någon hur mycket ett par progressiva solglasögon kostar på ett ungefär? Ett par Ray Ban t ex. Handlar det om 5000 eller 10 000 kr?

  • Svar på tråden Vad kostar progressiva solglasögon ungefär?
  • Anonym (Vet du?)
    Långbenopluto skrev 2020-09-15 14:36:36 följande:
    Omöjligt att svara på för det beror på vilket sorts glas du vill ha etc.

    Ring en optiker och fråga.
    Ja det kan jag ju göra men det finns säkert någon här som har köpt det och kan svara så länge. Och Ray Ban glas är väl Ray Ban glas? Det finns väl inte olika kvaliteér på det som på vanliga progressiva glas?
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Vet du?) skrev 2020-09-15 14:42:22 följande:
    Ja det kan jag ju göra men det finns säkert någon här som har köpt det och kan svara så länge. Och Ray Ban glas är väl Ray Ban glas? Det finns väl inte olika kvaliteér på det som på vanliga progressiva glas?
    Jag har glasögon med månadsabbonemang, så jag vet inte exakt vad de kostar, men man kunde välja mellan åtminstone 4-5 olika kvaliteter på Synsam. Så det kan nog vara många olika priser beroende på vilken man väljer. Man kunde även välja olika färg på solglaset och så tillkommer priset för bågen förstås. 
  • Anonym (Vet du?)
    Mrs Moneybags skrev 2020-09-15 14:44:56 följande:
    Jag har glasögon med månadsabbonemang, så jag vet inte exakt vad de kostar, men man kunde välja mellan åtminstone 4-5 olika kvaliteter på Synsam. Så det kan nog vara många olika priser beroende på vilken man väljer. Man kunde även välja olika färg på solglaset och så tillkommer priset för bågen förstås. 
    Det låter som när man köper vanliga glasögon som man även kan välja i solglas? Jag tänker på specifika solglasögontillverkare som t ex Ray Ban och då deras progressiva glas som jag tror bara kommer i ett glas. Eller köpte du ett solglas från Ray Ban?
  • Anonym (A)

    Jag har precis valt att sätta in progressiva glas i min befintliga båge hos Specsavers och då kostar glasen 2500kr.

  • fraxx

    Jag köpte ett par klassiska Ray-Ban Aviator med progressiva glas (solglasögon) för ett par år sen. De gick på 5000 kr blankt.

  • Pinotage

    Jag ör halvblind och har astigmatism - köpte Ray-Ban nyligen med högbrytande glas - kostade ungefär 5000 pix.

  • Anonym (Vet du?)
    fraxx skrev 2020-09-16 20:32:51 följande:
    Jag köpte ett par klassiska Ray-Ban Aviator med progressiva glas (solglasögon) för ett par år sen. De gick på 5000 kr blankt.
    Pinotage skrev 2020-09-16 21:14:28 följande:
    Jag ör halvblind och har astigmatism - köpte Ray-Ban nyligen med högbrytande glas - kostade ungefär 5000 pix.

    Ni pratar om Ray Bans egna glas eller hur och inte bara bågen? Toppen, då vet jag ungefär vad ett par såna solbrillor går loss på.
  • Pinotage
    Anonym (Vet du?) skrev 2020-09-17 15:33:18 följande:
    Pinotage skrev 2020-09-16 21:14:28 följande:
    Jag ör halvblind och har astigmatism - köpte Ray-Ban nyligen med högbrytande glas - kostade ungefär 5000 pix.

    Ni pratar om Ray Bans egna glas eller hur och inte bara bågen? Toppen, då vet jag ungefär vad ett par såna solbrillor går loss på.
     Vet inte vem som tillverkar glasen - det är ingen Ray-Ban loggo på glasen som dom oslipade har.
  • fraxx

    Mina glas har Ray-Ban -loggan där den brukar sitta. Jag köpte dem hos en optiker i Göteborg, jag får väl hoppas de är original.

Svar på tråden Vad kostar progressiva solglasögon ungefär?